Avatar billede Uvanga Ekspert
10. februar 2019 - 11:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bios password rescue

BIOS Password Rescue
En medarbejder er stoppet i firmaet, og kan pludselig "ikke huske" dette password til bios.
Jeg har fundet dette på nettet:

" When the enter password window appears hit "Alt + r", a "Enter rescue password" window will appear, with 2002/01/02 date showing (if not the code won't work), enter the following rescue password : ALAA4ABA "

Jeg er p.t. i udlandet, og kan ikke prøve ovenstående før jeg er retur i DK om ca. 3 uger.
Er der nogen der har erfaring med reset/omgå bios password?
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. februar 2019 - 11:59 #1
Tilføjelse:
Der er tale om en ACER Laptop med windows 10.
Avatar billede perwolf Forsker
10. februar 2019 - 12:43 #2
Find en video på youtube, hvor du kan se, hvordan man tager bunden ud af din laptop. Du skal også finde placeringen af bundkortets batteri. Fjern batteriet i 1-2 minutter, og sæt det på plads igen. Så skulle passwordet være væk.
Du kan formentlig finde en video på youtube, der viser hele processen 😉
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. februar 2019 - 13:33 #3
#2 Tak for henvisning.
Jeg har allerede fundet noget på YouTube, som jeg vil prøve når jeg er tilbage i DK.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2019 - 13:36 #4
Hvis det er en nyere erhversmodel, går det ikke helt så nemt.

Jeg kender ikke Acer, men ved at HP, Dell, Fujitsu, Lenovo har en procedure, hvor man kan få en master kode der kan omgå supervisor password. Men det får man kun gennem de autoriserede kanaler (producentens egen support), efter at have fremsendt dokumentation på at man ejer maskinen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. februar 2019 - 14:21 #5
#4 Nej, det har jeg også erfaret. Så ved ekstra søgning på nettet fandt jeg en vejledning som skulle virke på nye PC'er, samt Laptop:
Vejledning findes her: https://www.youtube.com/watch?v=0lxwvCu8XJc