Avatar billede ATH Praktikant
11. februar 2019 - 09:30 Der er 2 kommentarer

Brevskabelon der automatisk henter info om afsender?

Hej

Jeg skal lave en brevskabelon der automatisk henter oplysninger om afsender, så hvis person a i vores firma vil bruge skabelonen så står hendes oplysninger som afsender, hvis person b gør det samme så er det hans oplysninger der kommer frem. Hvordan gør jeg det? Vi bruger Office 365. Mener, at vi bruger Azure - man henter måske derfra?
Avatar billede supertekst Ekspert
11. februar 2019 - 10:54 #1
Måske kunne medarbejders e-mail anvendes som opslagsnøgle til en database, hvor de relevante oplysninger, der skal indgå i brevskabelonen, bliver hentet automatisk via vba-kode.
11. februar 2019 - 11:37 #2
Hej
Hvis du kan skrive VBA kan du hente login navn og andre oplysninger som vil fungere som du beskriver.
Du kan hente dem via den globale adresse liste i Outlook.
Det betyder at du skal sætte en reference til Outlook og danne et Outlook-objekt hvor du kan hente det. Du kan hente ud fra f.eks. Brugernavnet i Word (se nedenfor).
******************************
Du kan også bede brugerne gemmer deres navn og adresse i Dokumentkomponenter (Hurtigdele) som de alle giver samme navn. Du skal så opretter en skabelon f.eks. med et galleri der henter det navn. Det skal dog opdateres af brugerne.

Hvis du kan VBA kan du skrive noget kode der vælge i galleriet f.eks. en komponent der er navngivet med de initialer der er skrevet ind i Word.
***********
En Minimalistisk løsning er:
I Word --> Indstillinger --> Generelt
kan du skrive Brugernavn og initialer. De kan sættes ind i dokumentet via et felt (Indsæt --> Genvejselementer --> Felt).
******************
Reklame :-):
Jeg sælger en standardskabelon der benytter metoden med Dokumentkomponenter for 799,- + moms. Der kan man også hente modtager fra Outlooks - adressekartotek.
Den ses i en ældre udgave her: https://www.youtube.com/watch?v=idT7Oj5UPTs&index=9&list=PLDsI8ZcLhMObCnNOKo0bUhPqrIdS0IB21