Avatar billede CKJ Praktikant
11. februar 2019 - 14:11 Der er 8 kommentarer

Boot med wifi adapter

Jeg har en lille ældre pc, hvor jeg har fået lagt windows 10 på. (Den havde windows 7 før). Det er en MPC-D1009. Den skal kun bruges til at vise et overvågningsbillede på en TV skærm. Jeg fået den opsat så den starter i billedet, hvilket betyder at den bare skal være koblet til skærmen og strøm selvfølgelig, og skulle jeg få brug for det så kan jeg forbinde til den via TeamViewer. Jeg har dog brug for at der er net på også, så jeg har fået fat i en usb wifi adapter, som virker helt fint. Problemet er bare at hver gang jeg forsøger at boote pc'en med adapteren i, når den kun til opstartsskærmen, den hvor man kan trykke F(x) knap for at komme ind i BIOS og fryser der. Jeg kan kun boote ved at fjerne adapteren og sætte den i igen, når opstartsskærmen forsvinder. Skærmen sidder nogle meter over gulvet, så det er besværligt hver gang jeg skal boote pc'en.
Hvad kan det skyldes, og kan det fixes?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2019 - 14:25 #1
i bios slå boot fra usb-enheder fra - det burde tage livet af den i opstarten.
Avatar billede CKJ Praktikant
11. februar 2019 - 14:51 #2
Det virker ikke, det har jeg forsøgt. Jeg har også forsøgt at slå USB legacy support fra.
Avatar billede posten Ekspert
11. februar 2019 - 14:51 #3
ja gør som #3 beskriver
Avatar billede claes57 Ekspert
11. februar 2019 - 15:03 #4
Boot via lan skal også deaktiveres
Avatar billede CKJ Praktikant
12. februar 2019 - 07:22 #5
Det har jeg deaktiveret nu, men den booter ikke når adapteren er sat i, og den fryser så jeg ikke kan andet end at tage strømmen, og tage adapteren ud, og så boote.
Andre gode forslag er meget velkomne.
Avatar billede posten Ekspert
12. februar 2019 - 22:37 #6
hart du valgt usb som 1. boot derefter din disk hvis du ikke kan se din disk eller det du vil køre fra usb'en så er fejlen dér
Avatar billede CKJ Praktikant
13. februar 2019 - 08:25 #7
Jeg har prøvet som du skriver "posten" men det virker ikke. Den fryser stadig på bootskærmen.
Avatar billede posten Ekspert
13. februar 2019 - 22:25 #8
jo men ser du så de ting jeg beskriver ?? når du vælger usb somboot  urde der komme fremsom en boot sekter og som nr, vil jeg godt ha din disk gir sig til kende hvis én af de ting er defekte virkerdin boot ikke