Avatar billede kahl Mester
13. februar 2019 - 09:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

mache data fra 2 celler (2 ark) sætte data ind fra 3 celle hvis match

jeg har 2 ark
Det primær ark der indeholder forskellige informationer herunder bla et serie nummer.
Det sekundære ark indeholder også serie nummer men ikke dem alle og ikke i samme rækkefølge men også en række andre informationer der der gerne skulle ende i det primær ark.
Er der en nem måde at samle disse informationer?
Avatar billede kim1a Ekspert
13. februar 2019 - 09:39 #1
Du bruger formlen lopslag, syntaxen er (i primær ark):
Lopslag([celle med serienummer];[tabel i sekundærark];kolonnenr du vil returnere;falsk)
Avatar billede kahl Mester
14. februar 2019 - 08:45 #2
Det var lige det jeg skulle bruge. tusind tak