Avatar billede Morten Bartelsen Juniormester
13. februar 2019 - 14:55 Der er 3 kommentarer

En kompleks opgave

Jeg håber der er nogen der vil hjælpe, selvom opgaven kan være ret kompleks..

Jeg har lavet et ark, hvor jeg holder styr på leads.. I det ark plejer der at være mulighed for at vælge en pakke på en dropdown liste og ud fra den pakke tilføjer den så en pris, der bliver opdateret andre steder i arket. Feks hvor mange der har valgt en bestemt pakke og ligeledes samlet beløb på den måned.

Nu vil skæbnen det, at der er kommet flere pakker på..

Gammel pakkeløsning:
Pakke 1
Pakke 2
Pakke 3
osv

Ny løsning
Pakke 1, Pakke 1 pro, Pakke 1 pre, Pakke 1 ent.
Pakke 2, Pakke 2 pro, Pakke 2 pre, Pakke 2 ent.
Pakke 3, Pakke 3 pro, Pakke 2 pre, Pakke 3 ent.
osv..

Forskellige priser afhængig af hvilken løsning man vælger.. ligeledes også forskellige priser om man vælger at betale årligt eller månedlig..

Hvordan gør jeg det smart hvis jeg ikke skal lave en dropdown med rigtige mange valg?
Jeg sender gerne regnearket til seriøse personer der vil hjælpe.

Kan man evt lave et flueben der ved afkrydsning vælger at hente priserne i et andet område. Tænker her på at alle priserne bliver hentet i et data ark..

Hvordan låser jeg nogle felter, så andre brugere af arket ikke kan slette eller tilføje noget i de felter?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
13. februar 2019 - 15:41 #1
Tanker!!

Et Pris-ark!!
Kolonne A: Pakke Nr
Kolonne B: Pakke type 1 Pris
Kolonne C: Pakke type 2 Pris
Kolon ........

Et Person ark!!
Kolonne A: Id
Kolonne B: Navn
Kolo .............

Et ark med data!!
Kolonne A: Id Person
Kolonne B: personnavne
Kolonne C: Pakke Nr.
Kolonne D: Pakker Type
Kolonne E: Betalingshypighed M eller Å
Kolonne F : Opslag efter Pris

Evt et udskrifts Ark!!

Jan
Avatar billede Morten Bartelsen Juniormester
13. februar 2019 - 16:11 #2
#1 Hej Jan

Tak for dine tanker.. Jeg er dog ikke sikker på at jeg forstår dem helt :)
Hvordan vil du vælge mellem de forskellige priser ud fra det beskrevne?
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
13. februar 2019 - 17:34 #3
hej Morten

Har lavet et lille eksempel på mine tanker:
https://1drv.ms/x/s!AmlqgsyjsAq5hZUFqoL9Hr_5A15H2A

Jan