Avatar billede mjansen Seniormester
13. februar 2019 - 15:37 Der er 9 kommentarer

Sort skærm efter genstart

hej

Jeg har lige købt en ny pc. Installeret dem, kørt opdateringer mm. Genstart og det går fint. Så kommer der sort skærm pilen kommer frem men ikke andet. Mus og tastatur virker men kan ikke få en login skærm og der er bare sort baggrund.

Har prøvet nulstille kan den ikke gensdannelsespunkt virker ikke fejlsikker tilstand virker ikke.......

Hvad gør man så?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2019 - 16:07 #1
Har du et installations medie ellers hent det fra dette link.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Du skal bruge et USBpå MIN. 6Gb.
Start fra dette og vælg reparer
Avatar billede poko1 Ekspert
13. februar 2019 - 16:44 #2
Dette er den nye vej. Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.
Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand
Avatar billede mjansen Seniormester
14. februar 2019 - 13:00 #3
Har downloadet medie, og bootet valgt reparer og så skifter den til samme menu som når jeg tænder 3 gange og slukker inden den kommer i gang. (Sikke en dårlig måde at betjene sin computer på)

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge for det gør en forskel.

Som skrevet tidligere så kan jeg ikke:
* Nulstille
* Gensdannelsespunkt

Fejlsikkertilstand så kommer jeg også bare til en sort skærn hvor der skulle være login.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2019 - 13:16 #4
Nu sidder jeg så og tænker "Har lige købt en ny pc." Husk at du så har Garanti og Returret! Hvis du ellers ikke har lagt egne programmer på den. Så kør en ren ny installation! så får du en Pc: uden revl og krat.
Avatar billede mjansen Seniormester
14. februar 2019 - 13:22 #5
Hvordan laver jeg en ny installation?
Via det medie jeg har lavet?
Hvad med licens?
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2019 - 17:08 #6
Hvis Windows 10 har været installeret på dit Pc: Bundkort Genaktiverer den sig selv Automatisk,
https://ibb.co/qkPpQ7S
Avatar billede mjansen Seniormester
14. februar 2019 - 17:32 #7
Har prøvet at geninstaller fra mediet mwn kommer til hvor den skal kopier filer så stopper den. den fryser ikke men kommer bare ikke videre.

Lige nu er den ved at lave en sfc men står stille ved 33% (2 Timer)
Avatar billede poko1 Ekspert
14. februar 2019 - 17:51 #8
Hvor er du på PC. når du kører sfc / scannow  Du skal nok køre den som Administrator.
Avatar billede mjansen Seniormester
14. februar 2019 - 18:55 #9
Jeg står i opstarts fejl menuen.

Hvis den ikke skulle kunne køre den skulle den så ikke fortælle det i stedet for bare at stoppe. er sgu ved at blive lidt for meget Linux bruger til man gider det Windows pjat.

Tænker den får log til at stå til i morgen så kan den komme tilbage i butikken!