Avatar billede Mt2 Praktikant
13. februar 2019 - 20:12 Der er 7 kommentarer

brug af 2 harddiske

Hej Computerworld

Jeg har en spillecomputer til min søn, på den er der 2 harddiske, en stor og en mindre. Problemet er at den gemmer automatisk på den lille, og det ser ud som om den store dedikeret til systemet - og det er tosset, for så er der jo ikke plads til spillene. Hvordan får jeg administreret det, så den kan gemme på den store?

Venlig hilsen
Mette
Avatar billede Mt2 Praktikant
13. februar 2019 - 20:23 #1
PS - Den siger at den store harddisk er en rodmappe???
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. februar 2019 - 20:48 #2
Jeg har fundet noget her, men det er ikke sikkert at det er det du skal bruge.
Det er forbundet med en vis risiko, fordi man skal ind i registreringsdatabasen og pille, hvilket kan gå galt, så det er helt på eget ansvar:

Ændr standardinstallationsmappen
De fleste programmer installerer sig automatisk i mappen Programmer, men hvis du vil pege et andet sted hen, navigér til »HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion«, ændr »Program«-værdien til at pege på din foretrukne mappe og genstart maskinen.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2019 - 20:52 #3
Hvis systemet er Windows 10, så skriv lager i søg og gå i "Rediger hvor nyt indhold gemmes" Her kan man vælge hvor man vil gemme de forskellige ting.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2019 - 20:53 #4
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. februar 2019 - 21:30 #5
Tilføjelse til #2

Vejledning er én jeg skrev at fra et computerblad for cirka ti år siden, og den gælder for Vista, men også Windows 7. Så jeg vil bare gøre opmærksom på at det ikke bare er noget jeg har taget ud af den blå luft. Men jeg kunne forestille mig at din pc kører med Windows 10, og der er jeg ikke den rette til at hjælpe, fordi jeg simpelthen ikke ved nok om dette.
Avatar billede kurtba Ekspert
13. februar 2019 - 22:19 #6
Hvis  du med at gemme mener, at det er på den disk, at den installerer spillet, er det faktisk ret nemt.
Når I installerer skriver den på et tidspunkt, at den har tænkt sig at installere spillet på f.eks. C:\games (det kan også være andet). Men det vigtige er, at I kan se, at det vil ske på C drevet. Det ændrer I bare, så den i stedet installerer på den store disk. Hvis den store disk hedder D, så ændrer I det til D:\games
Det skal I bare gøre hver gang, i installerer et nyt spil.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2019 - 22:30 #7
for at bruge den store, skal du jo aktivt installere dine programmer og spil der, ved at vælge den når du installerer ting.

i Steam, kan standermappen ændres.
se billede
https://i.imgur.com/rGRj25X.png