Avatar billede Casper Andersen Juniormester
13. februar 2019 - 22:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Go eller no go Computer til spil vurdering

Hej. Jeg er ved at køb en brugt pc med henblik på lidt gaming.
Vil det kunne gå som spille computer eller skal jeg holde mig væk?.
Jeg er umidelbart intereseret i cs go og age of empire 2 (ja,ja - det gamle...), men min bærbar kan ikke følge med.

Den har disse spec:
OS: Windows 10 pro 64bit
CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 2.80GHz
GPU: MSI NVIDIA GeForce GT 730
RAM: 8GB 1600mhz DDR3
Motherboard: Asus Sabertooth X58
Harddiske: Helt ny SSD PMY 120 GB
Harddiske: Helt ny HDD 500 GB 7200 RPM WD
Harddiske: Portabel HDD 180 GB 7200 RPM Seagate
Realtek Gigabit Ethernet Port
PSU: Helt nye Crorsair 400W
Kabinet: ZTX Hvidt
HDMI, DVI, VGA
Avatar billede eurositi Ekspert
14. februar 2019 - 08:08 #1
Grafikkortet er meget svagt, så alene af dén grund vil jeg fraråde det til spil:
https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=GeForce+GT+730&id=2906
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
14. februar 2019 - 09:13 #2
Vvil det kunne klare det overnævnte?  Cs go og det ældre age of empires?
Jeg kan få computeren til 1700 kr.
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
14. februar 2019 - 09:19 #3
Jeg har også denne til samme pris, er det bedre?

Nvidia 660 gtx
Intel i5-2500
8 gb DDR ram.
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2019 - 09:24 #4
Age of Empire er ikke noget problem, ikke engang i HD remaster.

CSGO kræver lidt mere, men det burde også gå.
Du kan se en der spiller CSGO på et 730-kort her: https://www.youtube.com/watch?v=msyEVPK73AY
På lave indstillinger er fps helt fine, på høje kommer han ned i 40-50 stykker, hvilket er meget lavt og ikke vil lade dig spille godt i konkurrence. Det er op til din egen vurdering om lave indstillinger eller lav fps er godt nok til dig.

Og nej, 660 er ikke rigtig bedre. Selvom det var et bedre kort for sin generation, så er det en generation ældre end 730-kortet, og ifølge benchmarks er de nogenlunde lige i performance. Nogle spil kører lidt bedre på det ene, nogle lidt bedre på det andet. Det kommer an på optimering osv.
Avatar billede Casper Andersen Juniormester
14. februar 2019 - 09:39 #5
Hvad med Intel i7 og i5 2500
Avatar billede Slater Ekspert
14. februar 2019 - 09:42 #6
Du kan se en sammenligning af dem her: http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-930-vs-Intel-Core-i5-2500

Men i5 2500 er bedre.