Avatar billede Aaaaaa- Mester
19. februar 2019 - 14:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mergefield - linjeskift INDEN "og"

Hej
Jeg har et dokument, hvori jeg godt kunne tænke mig, at der blev lavet et linjeskift inden "og", hvis "og" udfyldes.

Pt. har jeg følgende stående:

(«TableEndPartsrepræsentanter»)
«og»«TableEndHøjreparterStandard»
altså:
({ MERGEFIELD TableEndPartsrepræsentanter}
{ MERGEFIELD "og"}{ MERGEFIELD TableEndHøjreparterStandard }

Det er opsat således, at hvis der ikke er flere "højreparter", så forsvinder "og" - og her er der ingen problemer.

Jeg kunne dog godt tænke mig, at hvis der er flere højreparter og "og" dermed bliver synlig, så indsættes der et linjeskift INDEN og.

Pt. ser det således ud:

(person A)
og

Person B

men jeg gad godt

(person A)

og

Person B
Avatar billede claes57 Ekspert
19. februar 2019 - 15:07 #1
{ MERGEFIELD "\r\nog"}
19. februar 2019 - 15:09 #2
Hej
Du kan sætte et linjeskift ind i feltet.
Altså: { MERGEFIELD "
og"}

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. februar 2019 - 15:21 #3
Du kan udskifte følgende felt:
{ MERGEFIELD "og"}
med en feltkonstruktion, der ser sådan ud (alle feltklammer skal laves med Ctrl+F9 – kan ikke skrives normalt):
{ IF { MERGEFIELD "og"} = "og" "¶
og"}

Tegnet ¶ er et afsnitstegn, som du skal indsætte ved at taste Enter i lige før ordet ”og”, men efter start-citationstegnet.

Konstruktionen virker sådan: Hvis { MERGEFIELD "og"} har værdien ”og”, så indsættes afsnitstegn + og. Ellers indsættes ikke noget.
Avatar billede herch59 Juniormester
02. februar 2020 - 20:21 #4
Hej
nu fik jeg skovlund under problemet, det var lige et linjeskift mere der manglede.
Tusind tak for hjælpen  ;-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
02. februar 2020 - 22:08 #5
Velbekomme. Det var godt, at det lykkedes :)