Avatar billede eksmojo Forsker
20. februar 2019 - 15:41 Der er 22 kommentarer

Jeg SKAL logge ind i Skype - hver gang ved start - HVORFOR

Hvorfor skal jeg logge ind i Skype - hver gang jeg starter computeren
- bruger Windows 7
- I Indstillinger > Generelt er Start Skype automatisk slået til (knap blå)
- Hold Skype kørende efter lukning slået til (knap blå)
De to andre muligheder er slået fra (knapper grå)

se billede
https://www.dropbox.com/s/u5fdgm4uxw9bof8/SKYPE.odt?dl=0
Avatar billede eksmojo Forsker
20. februar 2019 - 15:46 #1
her er det rigtige billede

https://www.dropbox.com/s/rnnb10lisalu768/2019-02-20%20skype%20indstillinger.jpg?dl=0

kan jeg redigere i det første indlæg - og hvordan ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2019 - 16:30 #2
Prøv at finde "Credential manager"/"Styring af legitimationsoplysninger", og se om du kan finde noget om Skype der. I så fald så fjern oplysningen.
Næste gang du logger på Skype, bør den kunne huske informationerne igen.

Problemet opstår en gang imellem, fordi Windows ikke kan opdatere det gemte password korrekt, og derfor forsøger at logge på med et forkert password.
Avatar billede eksmojo Forsker
20. februar 2019 - 18:37 #3
@ole_madsen

Prøv at finde "Credential manager"/"Styring af legitimationsoplysninger", og se om du kan finde noget om Skype der. I så fald så fjern oplysningen.

Kan ikke se noget der har med Skype at gøre
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2019 - 18:53 #4
microsoft har windows, og ejer også skype - de er tætte mht login-validering. Du kan prøve et råd eller finde en forklaring et andet sted.
Avatar billede eksmojo Forsker
20. februar 2019 - 19:12 #5
@claes57

Jeg har kontaktede Skype på følgende måde

Indstillinger > Hjælp og feedback > Rapporter et problem

og skrevet - som i mit indlæg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. februar 2019 - 19:13 #6
Du skriver du skal logge ind hver gang. D.v.s. at Windows ikke husker dit password til automatisk indsætning. D.v.s. der er noget galt med dine "credentials".

Eller jeg misforstå måske, at du helt vil have Skype væk? er det det der er problemet?

Ja, Microsoft ejer Skype. Men det har nu ikke nogen sammenhæng - det er efterhånden standard at programmer/apps bruger den indbyggede "password wallet" i Windows til diverse brugerkonti. Det er bl.a. også her password til diverse websider gemmes, uanset om man bruger Microsoft browsere eller Chrome/Firefox/Opera.
Avatar billede eksmojo Forsker
21. februar 2019 - 14:41 #7
@ole_madsen

Du skriver du skal logge ind hver gang. D.v.s. at Windows ikke husker dit password til automatisk indsætning. D.v.s. der er noget galt med dine "credentials".

Det er ikke hver gang - det er uregelmæssig - hver 2. - 3. gang

Eller jeg misforstå måske, at du helt vil have Skype væk? er det det der er problemet?

NEJ - jeg bruger Skype rigtig meget.

Når jeg går ind her

Hvis du vil åbne Legitimationsstyring, skal du skrive legitimationsstyring i søgefeltet på proceslinjen og vælge Kontrolpanel til Legitimationsstyring.
Vælg Weblegitimationsoplysninger eller Windows-logonoplysninger for at få adgang til de legitimationsoplysninger, du vil administrere.

se billede
https://www.dropbox.com/s/bwmgvpgl5ypol67/legitimationsoplysninger.jpg?dl=0

viser det ingen oplysninger ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2019 - 17:46 #8
Okay, jeg har læst lidt mere på lektien - "Styring af legitimationsoplysninger" er muligvis kun aktiv i Enterprise/ultimate udgaver af Win7... - i modsætning til Win10.

I så fald gemmes password krypteret i Skype appdata biblioteket.

Jeg kan foreslå at prøve at afinstallere Skype fuldstændig. Når den er afinstalleret, så brug guiden på https://all4naija.blogspot.com/2013/08/how-to-clear-stored-skype-name-and.html til at slette "skype" mappen hvor bl.a. password er gemt.

Genstart PC´en, og hent og installer Skype igen - nu er det en helt frisk installation du har, så nu burde det virke.

Driller det stadigvæk, ville jeg prøve at lave en ny brugerprofil, og prøve at bruge den i stedet.
Avatar billede eksmojo Forsker
21. februar 2019 - 21:30 #9
Hvis jeg gør som du foreslår

Jeg kan foreslå at prøve at afinstallere Skype fuldstændig. Når den er afinstalleret, så brug guiden på https://all4naija.blogspot.com/2013/08/how-to-clear-stored-skype-name-and.html til at slette "skype" mappen hvor bl.a. password er gemt.

Genstart PC´en, og hent og installer Skype igen - nu er det en helt frisk installation du har, så nu burde det virke.

Kan jeg så bruge samme skypenavn og password
og alle mine kontakter bevares ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. februar 2019 - 09:35 #10
Ja - dine kontoinformatoiner ligger på Skypes servere - og det samme med dine kontakter. Så det bliver blot "gendannet" når du logger på den nyinstallerede Skype.
Avatar billede eksmojo Forsker
22. februar 2019 - 12:10 #11
@ole_madsen

TAK for hjælpen foreløbig

Jeg vender tilbage med resultatet når det viser sig om det virker eller ikke.
Avatar billede eksmojo Forsker
25. februar 2019 - 14:14 #12
Tilsyneladende virker det nu efter at have gjort følgende

1 - slettet Skype med Revo
2 - genstartet
3 - Diskoprydning
4 - CCleaner
5 - alt vedr. Skype er nu væk på C:\
6 - installerede en ny Skype
Avatar billede eksmojo Forsker
27. februar 2019 - 15:13 #13
Det var ikke på alle PC Skype virkede
uden at man skulle logge in

Efter opdatering af Skype til
version 8.40.0.70

Ser det ud til at ulempen ved at skulle logge in
hele tiden
er væk
Avatar billede eksmojo Forsker
02. marts 2019 - 15:33 #14
Der er stadigvæk ingen løsning på log in opgaven / problemet
det er meget uregelmæssigt at der skal bruges ny log in

Jeg leder videre og vender tilbage
Avatar billede eksmojo Forsker
10. marts 2019 - 14:00 #15
Skal stadigvæk logge ind
og der er ingen regelmæssig
- log in
og ingen log in - hvor Skype bare åbner ?
det er på flere pc'er
Avatar billede eksmojo Forsker
13. marts 2019 - 12:48 #16
Ingen løsning på opgaven / problemet

har også forespurgt her

https://www.nettipsforum.dk/jeg-skal-logge-ind-i-skype-hver-gang-ved-start_topic36922.html
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. marts 2019 - 14:16 #17
Nej, jeg har desværre ikke flere idéer, end dem der allerede er foreslået.
Avatar billede eksmojo Forsker
30. april 2019 - 15:10 #18
OPFØLGNING:
Skype er meget stabil vedr. opstart i en lang periode
MEN så lige pludselig skal brugernavn og kode
indtastes hver gang.

Så ingen løsning endnu på opgaven / problemet
Avatar billede eksmojo Forsker
30. april 2019 - 15:12 #19
Ingen løsning endnu
Avatar billede eksmojo Forsker
04. maj 2019 - 18:04 #20
Skype login kører stadigvæk med
uregelmæssige åbne med det samme i et stykke tid
og i perioder log in ved hver opstart.
Har snart prøvet alt.
Skal jeg lukke - og markere som ????
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2019 - 16:07 #21
Jeg er ikke i stand til at hjælpe yderligere - det endelige skridt må være at reinstallere Windows, men så langt gider du vel næppe at gå?
Avatar billede eksmojo Forsker
05. maj 2019 - 16:49 #22
@ole_madsen

Jeg har skiftet til Windows 10 på den ene PC
og med samme resultat vedr. opstart af Skype
men der er længere imellem at jeg skal logge på Skype

Pc med Windows 7 Pro
er mere ustabil end Windows 10

begge Skype er opdateret
og der er længere mellem tvungen log in