Avatar billede Aaaaaa- Mester
22. februar 2019 - 08:47 Der er 2 kommentarer

Flettefelt til billede

Hej

Er det muligt at indsætte forskellige billedfiler til fx INCLUDEPUCTURE felt? (eller findes der andre flettefelter, der kan klare dette?)

Jeg har en række logoer placeret på en sti, men det skal være forskellige logoer, der indsættes (afhængigt af hvem der danner dokumentet - hvilket styres andet steds fra).

Hvis nu logoerne ligger som særskilte billedfiler her c:\Billeder\ - vil det så være tilstrækkeligt at indsætte denne sti?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. februar 2019 - 11:42 #1
Der skal jo være noget, som sammenkæder den enkelte bruger med det relevante billede. Hermed forslag til to forskellige løsninger:

LØSNING 1:
Det kan godt lade sig gøre at indsætte forskellige billeder ved at bruge et felt af typen INCLUDEPICTURE i forbindelse med flettefelter.

Følgende video viser, hvordan du kan bruge brevfletning til at indsætte forskellige billeder. I videoen bliver der sagt, at det muligvis kun virker i Word 2003 og ikke i senere versioner – men det virker også i alle senere versioner. I videoen bliver der sagt, at du skal taste Ctrl++F9 – du skal bare holde Ctrl nede, mens du taster F9:
https://www.youtube.com/watch?v=R80l8rEa1lQ

Se evt. også mit svar i følgende tråd – der er links til mere info:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1022421?nid=667957

LØSNING 2:
Det fremgår ikke af din beskrivelse, hvordan navn m.m. styres, men det kunne laves sådan, at der ved oprettelse af dokumentet bliver gemt en brugerdefineret dokumentegenskab, i eksemplet her med navnet ”Logo”, som indeholder stien til det billede, der skal bruges for den pågældende person. Så vil billedet kunne indsættes i dokumentet med et DOCPROPERTY-felt indlejret i et INCLUDEPICTURE-felt med feltkonstruktion som følgende:

{ INCLUDEPICTURE { DOCPROPERTY "Logo" } }

Feltklammer SKAL laves med Ctrl+F9 – kan ikke skrives som alm. tegn. Når feltet opdateres, vises billedet.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. marts 2019 - 17:51 #2
Jeg skrev et udførligt svar til dig (#1) ganske kort efter, at du havde startet denne tråd, men du er ikke vendt tilbage. Du mangler at lukke både dette og et par andre spørgsmål, du har stillet.