Avatar billede havanes Novice
22. februar 2019 - 11:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

mail program ?

Hej -
hvordan finder jeg et program der helt af sig selv kommer frem på skærmen
når der kommer en mail til mig, jeg syntes det er irriterende at man skal
åbne sit Jubii mail for at tjekke flere gange om dagen.
Der må da være em smart løsning.
hilsen flemming H.
Avatar billede Slater Ekspert
22. februar 2019 - 12:00 #1
Næsten alle e-mail-programmer kan køre i baggrunden og automatisk give dig notifikationer når der kommer mail.
Hvis du bruger Windows fungerer det indbyggede Mail program fint til det. Du skal bare sætte det op med POP3 eller IMAP-oplysninger fra din Jubii-konto. Dem kan du læse om f.eks. her https://support.jubii.dk/hc/da/articles/200545089-Ops%C3%A6tning-af-e-mail-Andre-klienter
Avatar billede havanes Novice
22. februar 2019 - 12:40 #2
Hej til slater
Tak for dit svar, men jeg forstod virkelig ingen ting, jeg er analfabet hvad computere
angård, så jeg er tabt bag vognen, jeg kan heller ikke nogen sprog uden dansk.
Så jeg lever i lykkelig uvished !
flemming H.
Avatar billede Slater Ekspert
22. februar 2019 - 12:46 #3
Du kommer desværre ikke uden om at skulle indtaste IMAP eller POP3 oplysninger i et program, hvis du vil have løst dit problem. Det er den eneste måde software på din computer kan kommunikere med din-email-konto.

Det er dog sådan rimelig overskueligt. Som regel skal du trykke på "ny konto" eller lignende i et e-mail-program. Så vil den spørge dig om din e-mail-adresse og password, og så skal du vælge at forbinde f.eks. via IMAP, og så skal du udfylde server (imap.jubii.dk), port (143) og muligvis trykke at du gerne vil have TLS.

Jeg har ikke Windows på min computer selv, så kan ikke lige vise dig billeder af hvordan det gøres i Windows Mail, men det kan være andre kan hjælpe dig med det, hvis du er interesseret.