Avatar billede scholes Mester
22. februar 2019 - 12:38 Der er 1 løsning

Grafer over salg

Hej Eksperter!!

Jeg skal gerne oprette grafer, der viser salget over et land/periode og forhandler/produkt

Jeg har følgende data:

A                B                C            D              E
Kunde        Periode      Produkt    Stk          Beløb

Kunde A    2015        A              1              10
Kunde B      2015        B              10              20
Kunde C    2015        A              2                20
Kunde A    2016        A              1              10
Kunde B      2016        B              10              20
Kunde C    2016        A              2                20
Kunde A    2017        A              1              10
Kunde B    2017        B              10              20
Kunde C    2017      A              2                20

Graf 1 skal illustrerer total salg pr år --> (2015 = 50 , 2016 = 50 , 2017 = 50)
Jeg vil opstille den som søjle, der viser hhv. kunde A, B og C´s andel i salg.

Graf 2 vil jeg gerne sortere på kunde niveau (A, B og C) og produkt.
Grafen skal vise fx. Kunde A´s køb af hhv. produkt A og B pr år
Her ønsker jeg en "drop-down" funktion, hvor jeg kan vælge Kunde

Graf 3 skal illustrere produktsalg pr kunde pr Periode.
i 2015 har Kunde A  solgt  1 stk produkt A
Igen ønsker jeg "drop-down" hvor jeg kan vælge Kunde og Periode

Jeg kan finde alle data via en Pivot-tabel. men jeg kan ikke lade grafer ud fra Pivot .
Jeg har forsøgt med nogle SUM.HVIS funktioner, kan dog ikke rigtig få det til at spille..
Avatar billede Daffodil Professor
22. februar 2019 - 13:07 #1
Når du har lavet din pivottabel markere du pivotdataene og laver en graf ud fra dette.

Hvis du så ændrer i din pivot opsætning så ændres grafen også.