Avatar billede lurup Ekspert
22. februar 2019 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til sidehoved i word

Jeg har lidt problemer med en sidehovede jeg er ved at lave.
Jeg skal have nogle lodrette linier inde i mine rammer i sidehovedet.
En der kan hjælpe ?
https://ufile.io/ic4q3
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. februar 2019 - 13:05 #1
I stedet for at bruge tabulatorer kan du opdele tabellen i flere kolonner og sætte streger mellem kolonnerne de steder, hvor der er behov for det.

(Mht. tabulatorer: Jeg kan se, at du har indsat et antal tabulatorer for at placere en tekst. Når du bruger tabulatorer, bør du definere dem præcis, hvor de skal være, så der kun skal være ét tabulatortegn for at placere teksten.)
Avatar billede lurup Ekspert
22. februar 2019 - 13:57 #2
Mener du at jeg skal lave en tabel i mit sidehovede og derefter flette nogle at cellerne sammen ? kan man det ? Syntes ikke jeg kan
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. februar 2019 - 15:45 #3
Jeg har set på dit dokument igen (lod det forblive i beskyttet tilstand i første omgang). Jeg gik ud fra, det indholdet i sidehovedet var en tabel pga. din brug af streger.

Jeg kan se, at det blot er tekst med rammer omkring.

Lav en tabel med så mange kolonner og rækker, som du har brug for og tilføj tabelkanter der, hvor stregerne skal være synlige. Fanen Indsæt > Tabel - efterfølgende kan du tilrette tabellen efter behov.
Avatar billede lurup Ekspert
22. februar 2019 - 22:35 #4
Kan jeg flette nogle af cellerne sammen ??
Avatar billede kurtba Ekspert
22. februar 2019 - 22:52 #5
Ja, det kan du godt. Marker de celler som skal flettes og højreklik og vælg flet.
Som lene-fredborg skriver - det ligger lige til højrebenet at bruge tabeller. En funktion som kan bruges på utallige måder i word, da man jo også kan gøre dele af den usynlig - men samtidig virksom.
Avatar billede lurup Ekspert
27. februar 2019 - 20:00 #6
Hvor finder jeg flet funktionen på en MAC
Avatar billede lurup Ekspert
27. februar 2019 - 20:03 #7
HAr fundet det....tak for hjælpen