Avatar billede Marianne Rask Novice
22. februar 2019 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra html til pdf via php

Hej,

Jeg er ved at opbygge en hjemmeside, hvor brugeren indsætter nogle svar i en formular, svarene indsættes i et standarddokument, som skal konverteres til en pdf-fil.

Jeg har fået lavet formularen og kan få svarene ind i en standard tekst i web udgave. Fx: i formularen "indsæt navn: [navn]", standardteksten i web udgaven viser "Hej [navn]"

Hvordan får jeg så konverteret dette om til en pdf-fil?

Jeg har forsøgt med at inkludere  fpdf.php fra fpdf.org, og kan herigennem også  få konverteret ren tekst (altså "Hej" i mit eksempel), men hvordan får jeg scriptet ind, så den indsætter brugerenes oplyste navn ([navn])?

Er jeg på rette vej, og i givet fald hvordan skriver jeg scriptet til at indsætte [navn], eller skal jeg inkludere en helt anden php, eller en anden metode?

Jeg er IKKE i nærheden af at være rutineret (=så meget nybegynder)

Pft :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2019 - 00:23 #1
det er den forkerte måde at gøre det på.
du kan godt vise en pdf på siden, som har felter man kan udfylde og gemme.
Avatar billede Marianne Rask Novice
23. februar 2019 - 18:37 #2
sidwave,
Kan man også gøre det, hvis teksten i pdf'en afhænger af, hvad der vælges i formularen?
Fx hvis man i formularen vælger, at der er to brugere, så skal der sættes to navne ind i pdf'en, og hvis man i formularen vælger, at man ikke ønsker en bestemt ydelse, så skal teksten i pdf'en være anderledes end hvis man vælger, at man ønsker en bestemt ydelse.
Avatar billede htx98i17 Professor
23. februar 2019 - 21:55 #3
$pdf->Cell(40,10,$_GET['navn']);
$pdf->Cell(40,10,$navn);

eksempelvis
Avatar billede Marianne Rask Novice
25. februar 2019 - 11:35 #4
Tak for hjælpen.
Jeg brugte $_POST['navn']
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. februar 2019 - 11:36 #5
Har du prøvet at kigge på mPDF.
$mpdf = new mPDF();
// Write some HTML code:
$mpdf->WriteHTML('<h1>Hello World</h1><br><p>My first PDF with mPDF</p>');
// Output a PDF file directly to the browser
$mpdf->Output();