Avatar billede DJC Praktikant
24. februar 2019 - 15:39 Der er 7 kommentarer

Side med login og medlemmer

Hej ! Jeg står for at skulle lave en side, med nogle medlemmer. De skal kunne logge ind, med bruger og password. De skal kunne vælge når de er logget ind, at bestille nogle forhåndsvalgte tider, som systemet giver dem. Det skal laves så der bestilles tid, feks. 20 personer men max. 4 personer af gange i en runde.
Hvordan skal man kunne lave det..? Program HtML, Asp. mm.
Avatar billede Slater Ekspert
24. februar 2019 - 17:14 #1
No offence, men hvis du er på så bar bund, at du ikke ved om man kan bruge HTML til det, så tvivler jeg meget på du kan gøre det selv, og det er en alt for stor opgave til at nogen gider gøre det for dig.

Hvorfor ikke bruge et CMS eller bestillingssystem der findes i forvejen?
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2019 - 17:15 #2
du er nødt til at bruge noget som wordpress, som så skal skræddersyes
Avatar billede DJC Praktikant
24. februar 2019 - 18:48 #3
Ok, kunne man forestille sig at sådan noget kunne laves i visual studio.? Har lidt forstand på HTML, men kun det grundlæggende. Simpel hjemmeside opbygning mm. Kan se at den gl. hjemmeside er opbygget med Aspx i. Det er medlemmer der, tilmelder sig, tider der er forhåndslavet og hvor der kan lægges ind på en tid, med flueben. Og tiden bliver så sendt til vedkommendes mail. Og han lægges så ind på en liste med den bookede tid.
På forhånd tak.
Avatar billede Slater Ekspert
24. februar 2019 - 19:01 #4
Næsten alt kan laves i Visual Studio. Spørgsmålet er om du kan lave det i Visual Studio. Og hvis du kun kan grundlæggende HTML, så er svaret nej.

Jeg er stadig i tvivl om, hvad du ønsker her.

Hvis du bare vil have at vide at det kan lade sig gøre, så ja - det kan det.

Hvis du vil have hjælp til at gøre det selv, så er du altså nødt til at starte med at lære meget mere end bare grundlæggende HTML. ASP.NET ville være et fint valg.

Hvis du vil have andre til at gøre det for dig, så er det stadig en for stor opgave til at nogen vil gøre det gratis - og det bliver ikke særlig billigt at hyre nogen til det.

Det virker stadig smartere at finde et CMS/booking-system at benytte. Hvilket du nok godt kan få hjælp til at vælge her, hvis du stiller det spørgsmål.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2019 - 19:37 #5
der har været 20+ før dig som ville det samme.. "en side hvor man kan logge ind"
det kræver altså database og programmering
Avatar billede DJC Praktikant
24. februar 2019 - 21:28 #6
Ok, database til medlemsinformationer og login. Kan ikke finde nogle CMS/booking der skulle passe til det system jeg efterspørger.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. februar 2019 - 22:06 #7
#6
hvilke cms system har du lagt dig fast på ??
det må nødvendigvis være noget asp(x) baseret, ellers skal du have din udbyder til at flytte dig over på en php eller java server
hvis du som fårslået vælger wordpress skal du flyttes over på en php server

det mest udbredte CMS er wordpress med ca 60%, hvilke er PHP baseret
ref https://www.google.com/search?q=cms+systems+top+10+market+share
https://websitesetup.org/popular-cms/
https://www.opensourcecms.com/cms-market-share/

ref https://www.google.com/search?q=wp+booking+system
https://da.wordpress.org/plugins/wp-booking-system/
https://www.wpbookingsystem.com/