Avatar billede Magnus Juniormester
27. februar 2019 - 18:10 Der er 6 kommentarer

Underlige lags med god computer.

Hej,
Så jeg har et lille problem som jeg har haft længe nu. Mit problem går ud på at jeg får nogle underlige lags. Jeg har købt og købt nye dele for at prøve at få det fikset men det har ikke hjulpet. Af hvad jeg tror er dette mine ram de ligger omkring 30% i joblisten uden jeg spiller noget jeg ville bare gerne lige spørge her inden jeg investere i mere udstyr.

Når jeg spiller så går min fps fra 180 (som jeg har locked den på) til 130 også oplever jeg ekstremt lag. Når jeg streamer så får jeg det samme men bare mere lag og lagspikes kort sagt det bliver værre.

Har for nylig lige købt et grafikkort fra den nye serie RTX det er et MSI RTX 2070 8GB Gaming Z men det har ikke hjulpet

Specs:
GPU: MSI RTX 2070 8gb Gaming Z

CPU: i7 8700k 3.7ghz

PSU: En corsair (tror jeg) med 650 watt en er ret god af hvad jeg skulle have hørt.

RAM: 16 GB Ram

MOTHERBOARD: ASUSTeK COMPUTER INC. ROG STRIX Z370-H GAMING (LGA1151)

GRADER: Mine grader ligger stabilt på CPU: 33 °C GPU: 40 °C MOTHERBOARD: 25 °C og når jeg spiller kommer den op på 60-70°C

Og jeg har 2 240hz moniters ikke g sync

Det ville være sygt nice hvis jeg kunne få noget hjælp. :)
Avatar billede Slater Ekspert
27. februar 2019 - 18:49 #1
Hvordan oplever du det lag? Hvad præcis består det i?

130 fps er jo ikke langsomt. Det kan godt være du mener du burde få mere, men der er ingen mulighed for at det føles som lag eller chop.

Der er intet galt i at 30% af din RAM er brugt. Det er helt normalt, også uden noget kørende.

Der er ikke noget at se i hvad du skriver, der skulle være forkert. Men hvad er det du oplever?
Avatar billede LLC Juniormester
27. februar 2019 - 18:53 #2
-Hvad er din skærmopløsning?
Prøv disse:
End task til alle andre kørende programmer
Set dit spil til High Priority
Updatere din grafik driver
Avatar billede Magnus Juniormester
27. februar 2019 - 19:20 #3
Slater:

Jeg tænker det samme 130 er ikke langsomt men alligevel får jeg lag. Jeg spiller normalt og hvis jeg kigger nogle steder hen går den sygt meget ned i fps eller sådan føles det. Så når jeg kigger rundt bliver det laggy det lidt svært at forklare fordi jeg tror ikke folk har oplevet det.

LLC:
Min skærm opløsning er 1920x1080
Min grafikdriver har jeg lige opdateret
Det ser ud til at se kører bedre nu, tester lige med streamen her om lidt. Men jeg kan dog stadig føle det på min mus når min fps går ned ad.
Avatar billede LLC Juniormester
27. februar 2019 - 19:46 #4
Jeg går ud fra at du benytter Displayport og ikke HDMI port?
Prøv at benytte HDMI port se om det gør en forskel
Avatar billede Magnus Juniormester
27. februar 2019 - 20:39 #5
Jeg bruger Display på min main skærm og hdmi på min second skærm skal jeg prøve at bytte dem om?
Avatar billede LLC Juniormester
28. februar 2019 - 16:11 #6
Ja, prøv at bytte om så dit spil bliver sendt til HDMI.