Avatar billede APW Praktikant
03. marts 2019 - 17:54 Der er 1 kommentar

Kan mit netkort være i stykker?

Hejsa
Jeg har en mini PC (Acer n4640g), hvor internetforbindelsen pludselig ryger (både kabelført og wifi).

Jeg har prøvet yousee support, og de kan konstatere at internettet intet fejler.
Ligeledes kan andre enheder (PC, mobil og tablet) godt få forbindelse til internettet igennem routeren både wifi og kabel - så internettet virker.

Mini PC'en som har problemet kan godt få forbindelse til routeren (både wifi og kabel), men bare ikke komme på internet.
Jeg har prøvet at få mini PC'en på et andet wifi, der forbinder den fint. men fortsat intet internet.

Derfor min tanke at der kan være noget med netkortet, men syntes det er mærkeligt når den forbinder fint til WAN og LAN.

Nogle ideer til, hvordan jeg kan lokalisere fejlen og hvad jeg evt. gør?

På forhånd tak og god søndag :)

Hilsen
Anders
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. marts 2019 - 18:48 #1
Det lyder nu mere som et softwareproblem, når du nu har forbindelsen til routeren.

Har du tjekket, hvad netkortet er blevet tildelt af IP#?

Ud i kommandoprompt og skriv [ipconfig /all]