04. marts 2019 - 10:10 Der er 9 kommentarer

min database cracher

Jeg har en database som jeg bruger på arbejdet, til kunder og tracking af tilbud, der bliver vedhæftet pdf filer på tilbud. databasen er nu stor og jeg har 2 problemer.
1. kan den "slankes" i dag 141 MB
2. kan den deles mellem flere brugere ( den er på et fællesdrev)
04. marts 2019 - 11:41 #2
puha, det ser ikke ud til jag har de talenter, er der nogen her som kan hjælpe med at splitte ?
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2019 - 12:04 #3
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2019 - 13:06 #4
hvis der skal flere brugere på, så ville det være oplagt, at holde pdf'er som filer i en undermappe på serveren så de ikke optager plads i databasen. Evt omdøb dem løbende til den id-reference + løbenummer, de hører til, så databasen ikke skal fyldes med lange link-navne med mellemrum og andet gums, der ikke altid virker.
05. marts 2019 - 11:37 #5
jeg har prøvet at splitte min database, men får ikke lov til at have flere brugere på ?
Avatar billede terry Ekspert
05. marts 2019 - 12:54 #6
front-end must be on each users PC and back-end on a server or one of the users PC
Avatar billede terry Ekspert
19. marts 2019 - 12:32 #7
status?
03. april 2019 - 17:26 #8
jeg er desværre ikke kommet videre, men måske har jeg et NAS drive problem med sløv hastighed
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2019 - 17:44 #9
"....men måske har jeg et NAS drive problem med sløv hastighed "

I very much doubt that this is the problem.