Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 13:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HDD optager

Jeg har en Samsung HDD optager med 1TB Harddisk.
Den fungerer ikke længere, den mister kontakten til fjernbetjeningen.
Jeg har så taget HDD ud, for i det mindste at redde den. Men da jeg satte den til min computer viste det sig, at den Seagate HDD slet ikke kørte.
Så nu er spørgsmålet, Kan optageren køre, hvis jeg sætter en anden HDD i, som er formateret med exfat?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2019 - 14:18 #1
Kan optageren ikke
Selv klargøre disken tror du så formatet bliver korrekt?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2019 - 14:28 #2
jeg ville nok samle den med original disk, og så købe en ny remote til den - og teste den opsætning først. se fx https://sliplet.dk/samsung-603/
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 15:12 #3
#1 Nu har jeg prøvet, det virker ikke, heller ikke med knapperne på apparatet.
#2  Samle igen med den originale disk? Men den er jo død.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2019 - 15:47 #4
du har vel haft den i brug? hvis den nu får den strøm og kabling, som den havde før - er den så stadig død? Kan den ikke der, så er det ny disk - den kan så ikke reddes til andet (og data på den er krypteret, så de kun kan vises på afspilleren - du kan ikke kopiere fx film ud - det er et krav fra hollywood til tv-optagere)
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2019 - 15:58 #5
Kan du se den i Enhedshåndteringen ved gentagne søg eller i vis skjulte?
Hvis ja så kan den tilgås i CMD og slettes og om formateres.
https://ibb.co/WF18SR7
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 16:17 #6
Der  er nyt i sagen. Jeg har fundet den originale HDD på min gamle computer, ved at sætte den til bundkortet. På min nye computer kunne den ikke findes via USB.
Den fejler tilsyneladende ikke noget. Harddisk Setinel bedømmer den som fremragende. Så det må vel så være Samsung, som er problemet.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. marts 2019 - 16:28 #7
så? ny remote?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2019 - 16:53 #8
Nej det bliver en ny tur til IT skrald. Med den originale HDD, som åbenbart er OK, kan jeg komme ind i "Home" hvor den så står urokkelig indtil den slår over på TV. Så det er håbløst.

I skal alle have tak for jeres indlæg. 😊