Avatar billede ps76 Forsker
05. marts 2019 - 18:32 Der er 4 kommentarer

gmail smpt vs outlook

En ven har et problem. Han bruger gmail via outlook. Men han får hvert 20. sekund et vindue op som siger "Angiv brugernavn og adgangskode til følgende server: Server: smtp.gmail.com, brugernavn: hans_navn@gmail.com, adgangskode. ******
Hvorfor bliver den ved med at spørge, når den rigtige kode er sat ind? Han kan vælge at sætte flueben i "GEm denne adgangskode på adgangskodelisten" men er lidt forsigtig med dette...Måske er det bare dét, han skal gøre for at disse vinduer stopper?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2019 - 19:30 #1
hvis den ikke gemmes, så spørger den - det ligger internt på pc, og kommer ikke til andre.
Avatar billede ps76 Forsker
05. marts 2019 - 20:20 #2
Problemet er bare, at selv om der er sat flueben i Gem denne adgangskode, så bliver den ved med at komme med beskeden igen...?!
Avatar billede klaudi Ekspert
05. marts 2019 - 20:36 #3
Måske det er sikkerheden i google konto der spøger!

Prøv at tjekke om 'Adgang for mindre sikre apps' er slået fra

Gå til https://myaccount.google.com/security , log på google konto og find 'Sikkerhed' ude til venstre, klik der, find så 'Adgang for mindre sikre apps' og tillad det.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2019 - 23:25 #4
Brug browser, og logind til Gmail. Tryk på (tandhjul) Indstillinger og Indstillinger igen.
Deaktiver POP og brug/aktiver IMAP.

Her er Google vejledning:
https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=da

Så mangler du bare at konfigurere det samme på Outlook app/Outlook 2010/Outlook 2013 eller Outlook 2016.

Eller er det fordi adgangskoden er skifet og Windows har gemt gamle adgangskode og er ikke opdateret til den nye kode, kan det måske stamme fra " Legitimationsoplysning " som har gemt Outlook email brugernavn og adgangskode, så man bare mangler at opdatere ved at redigere brugerkonto og adgangskode, så er det sikkert ny adgangskode der skal gemmes.

Du burde kunne løse problemet således:
Åbn Kontrolpanelet,
tryk på Store ikoner (Forevist som) under Vis efter øverst til højre.
Vælg Styring af legitimationsoplysninger.
Klik på Windows-legimitationsoplysninger.
Under Generiske legimitationsoplysninger skal du kigge efter MS.Outlook email.
Tryk på Rediger og ret til den seneste adgangkode.
Gem og det burde virke efter hensigten.