Avatar billede yvstre77 Praktikant
07. marts 2019 - 18:33 Der er 8 kommentarer

hvordan???

Hejsa jeg tænker på at sætte min gamle computer op ved siden ad den nye, kan man ikke tilslutte de 2 pc sammen, således at man har adgang til dens drev, så man feks kan overfører fra den ene pc til den anden, jeg tænker så man kan se drev osv....
Avatar billede yvstre77 Praktikant
07. marts 2019 - 18:34 #1
jeg tænker det bare som et extra storage...
Avatar billede Slater Ekspert
07. marts 2019 - 18:46 #2
Tjah, du kan sagtens sætte dem sammen over et netværk, så du kan tilgå den andens diske - men så skal du have begge computere tændt hele tiden. Det er en lavpraktisk, og i det lange løb langt dyrere, løsning, end bare at sætte diskene fra den ene maskine i den anden. Eller, hvis der ikke er plads/fri stik, købe en harddisk dock og pille diskene ud af den ene maskine og sætte dem som eksterne diske til den anden.
Avatar billede yvstre77 Praktikant
07. marts 2019 - 19:50 #3
okay, så jeg skal købe en switch, og enten købe en docking station, som koster lidt mønt, eller bare bruge min gamle pc, og så bare dele drev på den gamle..... eller bare... den retning er det forstået korrekt?
Avatar billede yvstre77 Praktikant
07. marts 2019 - 19:58 #4
kan man ikke sætte den op således at du ikke behøver skærm og tastatur, så man bare skal tænde den og tilgå den diske?
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. marts 2019 - 21:31 #5
En mulighed er også en KWN switch så du kan skifte hvor tastatur mus skærm er tilsluttet.
Avatar billede Pia_Jensen Mester
08. marts 2019 - 01:44 #6
#5 du mener kvm switch
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. marts 2019 - 02:23 #7
# 6  Ja

# 4 Så skal den sættes op uden password - og slukkes på en måde så den ved næste start ikke kommer ud og siger Windows blev ikke afsluttet normalt vil du starte normalt eller fejl sikkert .

Du kan evt bruge fjernskrivebord hvis din Windows version tillader det. Ellers findes der 3 parts produkter der tilbyder den facilitet. Så sparer du KVM switch og noget kabelføring.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2019 - 13:03 #8
Teamviewer burde kunne klare det.
Hvis den "gamle pc" automatisk starter teamviewer op når den startes, så mener jeg man bruger den samme kode for at tilgå den. Har godt nok ikke flyttet filer, men jeg mener man kan gøre det over Teamwiever også.