Avatar billede Wade Praktikant
08. marts 2019 - 15:05 Der er 8 kommentarer

‘Ethernet’ does not have a connection

Hej Computer World! Jeg står med et ret nederen problem. Jeg har lige bygget min første computer færdig og der var ingen problemer med at starte den op og installere win10. Men nu har jeg ingen internet. Det bliver ved med at skrive “‘ethernet’ dosen’t have a valid ip configuration. Jeg har gennemsøgt hele nettet og prøvet flere strategier. Nogle der har en løsning?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. marts 2019 - 17:54 #1
Meldingen "‘ethernet’ dosen’t have a valid ip configuration" betyder reelt kun at dit netkort ikke har modtaget en IP# fra en DHCP-server, f.eks. din router.

Hvis du ser på stikket bagi maskinen, er der så lys og blinker det?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2019 - 18:37 #2
du skal gå i egenskaber på netkort og sætte det til at selvhente en IP adresse og DNS.
din router bør uddele et IP nr med DHCP server.

er dette ikke tilfældet, kan du give dit kort en fast IP adresse, og indtaste din udbyders DNS adresse, eller bruge google's DNS (8.8.8.8)
Avatar billede Wade Praktikant
08. marts 2019 - 22:14 #3
Det har jeg prøvet uden held. Jeg endte med at købe et pci Express netværksadapter, også kørte set hele som det skulle have gjort fra starten. Det andet port virker stadig ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2019 - 10:23 #4
Og lan er ikke bare deaktiveret i enhedshåndteringen på det interne netkort??
Da delene er nye har du jo returret/garanti på delene hvis bundkort er defekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2019 - 10:25 #5
Er det ikke synligt i enehedshåndteringen kan man trykke på vis øverst og tjekke af at der skal vises skjulte enheder
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2019 - 09:27 #6
har du installeret driverne? jeg tænker især på bundkort/chipset driver idet jeg går ud fra at din lanstik sidder på bundkortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2019 - 10:33 #7
Han vender sikkert ikke tilbage da han har fået net på anden måde
Avatar billede Wade Praktikant
12. marts 2019 - 15:32 #8
Undskyld den sene respons, tjekker ikke min mail så ofte.
Bundkortet var faktisk købt tilbage i sommers, men aldrig brugt. Så tror ikke der var garanti mere? :/? Lan har ikke været deaktiveret i endhedshåndteringen, eller været skjult. Og jeg havde jo ikke mulighed for at installere drivers da jeg ingen internet havde!