Avatar billede Martin Møller Praktikant
08. marts 2019 - 16:40 Der er 2 kommentarer

Folk kan ikke høre mig igemmen microfon

Hej folkens

Jeg står i den situation at folk ikke kan høre mig igemmen mine headsets.

Jeg har prøvet 3 forskellige headset. det er det samme reasultat
Microfonen er aktiveret  i lyd instillinger og driveren er fuld opdateret.
jeg har prøvet at afinslare lyd driveren og instalere den igen. det virkede heller ikke. Jeg har prøvet alle porte på computeren.
Jeg har prøvet på¨flere tjenester discord skype. og det er det samme
den finder heller ikke noget under fejlfinding.
Hvis jeg slår lyt til denne enhed under lyd indstillinger kan jeg godt høre mig selv tale.

det skal lige siges jeg er ikke en kæmpe haj til computere. derfor ønsker jeg hjælp. jeg håber der er en derude som ville kune hjælp mig.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2019 - 18:34 #1
se billedet
https://i.imgur.com/469NxKe.png

din mikrofor skal være i denne liste, og her kan du set på en grøn bar om den registrerer lyd.

du har prøvet alt mulgit og driver, ja, men du har glemt noget!
du skal hente og installere bundkort+chipset driver til din computer.
de findes på computerproducentens hjemmeside.

bundkort driveren styrer mikrofonen, og hvis du ikke har disse drivere, kan det være årsagen til at din mikrofon ikke dur.

# bundkort/chipset driver
# lydkort driver (om den findes)
# aktiver mikrofon som set på billedet
Avatar billede klavil Seniormester
30. marts 2019 - 02:49 #2
hvilken windows version har du?
Er de headset du har prøvet koblet til med 3,5mm kabel eller med usb?
Prøv at højreklik på dit højtalerikon  nederst i højre side. vælg lyde og venstreklik.
I det nye vinduer der kommer frem vælger du først optagelse. tryk på mikrofon og vælg egenskaber.Vælg fanen niveauer. sæt alt på max og tryk anvend. luk det vinduer igen.
Vælg i det første vindue vi havde fremme Kommunikation. Vælg Gør intet og tryk anvend. se om det har ændret noget.
Hvis ikke: Så højreklik igen på ikonet: vælg. åben lydstyrke. Tjek om discord m.m står på max
håber det hjalp