Avatar billede Madnois Novice
09. marts 2019 - 23:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Voldsom data lagring efter overførsel fra SD

Hej

Jeg har til aften overført billeder fra min SONY Xperia til min PC (Windows 10) Som jeg altid gør sletter jeg billederne på mit SD kort i telefonen.
Da jeg så skal overføre billederne fra min PC til min eksterne Harddisk (2 TB) får jeg at vide filen er for stor. Jeg kan herefter se at mappen jeg har oprettet fylder 29,9 TB og hvert billede fylder 22,8 GB?? Jeg har nået at overføre nogle af billederne til OneDrive, men der er en del mangler.

Computeren jeg har overført til er på 128 GB så det giver ikke rigtig nogen mening. Er der nogen der har en idé om hvorfor problem er opstået.

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2019 - 03:05 #1
ja, det kan kun være fordi din telefon har lavet RAW billeder,.,,, ?
hvis et billede virkeligt fylder 22gb, så må det være RAW, som er totalt råt format i højeste kvalitet.  på en eller anden måde er det blevet slået til og du har ikke opdaget det. ?

anyway, det er nemt at rette.
tag alle billederne og konverter dem til 99% JPG med irfanview
https://www.irfanview.com

den kan konvertere alle billederne i et huk, det hedder "batch convert"
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2019 - 03:07 #2
et eller andet er galt, for jeg tror ikke din telefon har denne lagerkapacitet, og derfor mistænker jeg windows billede viser, for at have pakket billeder ud (jpeg er komprimeret).

men ligemeget, irfanview kan konvertere dem :)
Avatar billede Madnois Novice
10. marts 2019 - 13:31 #3
Mange tak for svar.

Jeg har løst problemet ved at bruge den halve nat på at gendanne mit SD-kort, og på den måde lykkedes det mig at genskabe billeder og video 1343 billeder/video.

Det var en lidt underlig situation for som sagt er der 128 Gb på min lap, så en fil på skrivebordet der fylder 29 TB virker urealistisk, så tænker enten at det er som du siger at de har været i fuldt format (dog var det alle billeder inkl. videoer der fyldte 22,8 GB, tjekkede en del af dem?)
Ellers læser den filerne forkert? Det er jeg ikke ekspert i.!

Men problemet er egentligt løst, og da det er min første tråd, ved jeg ikke om det er mig der skal markere tråden/problemet som løst?

Endnu engang tak for svar.
Avatar billede Madnois Novice
10. marts 2019 - 13:33 #4
Har markeret som løst :-D
Avatar billede Raquel Praktikant
14. marts 2019 - 10:55 #5