Avatar billede Task Novice
10. marts 2019 - 12:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Engelsk stil 230 ord

Hej

Jeg står med min engelsk stil oversat fra dansk på 230 ord, er der nogen kan finde fejl(specielt udvidet tid og simpel tid) er det som er sværest for mig.

Her er den:

Normandy
Diary, the month of June 1984

It was a strange feeling to visit the Arromanches today. Everything looked peaceful. First, we went for a walk along the beach to get an impression of the tide which falls and rises several meters twice a day. After lunch, we were sipping a drink at one of the many small restaurants that faced towards the beach. We were looking at the children who were playing on the beach and on an English tourist who tried to photograph a much lively family, while he was urging the youngest member of the family, who had the giggles to look reasonable sensibly.

But in the middle of these cozy holiday activities, we imagined how this beach looked forty years ago where an Englishman in Arromanches had completely other things to think about. Here on "Gold Beach" were 25.000 English soldiers put ashore, the sixth of June 1944, and the big grey concrete block, that the children are using as a bathing jetty, is a part of Port Winston, a great artificial harbor. When we were visiting the War Museum here in town, we saw a model of Port Winston. The long row of pontoon bridges was placed on a wave machine, that was constantly moving, so we got an impression of the ingenious construction, which withstood the violent storms, that was raging in the canal the month of June 1944.
Avatar billede 450025 Ekspert
10. marts 2019 - 13:17 #1
Hei Task. Jeg kan nok ikke hjelpe deg, jeg er Norsk og har vandret ut for flere år siden.
Mitt svar til deg godt skrevet lett og læse, tror nok at du får lidt hjelp av andre her.

Om jeg sender den hit jeg bor vil det nok ikke hjelpe for jeg tenker det er et språk du neppe forstår Men er min min hverdag.

นอร์มองดี
ไดอารี่มิถุนายน 2527
มันเป็นความรู้สึกแปลก ๆ ที่ได้มาเยี่ยม Arromanches วันนี้ ทุกอย่างสงบสุขมาก ครั้งแรกที่เราไปเดินเล่นตามชายหาดเพื่อรับความประทับใจของกระแสน้ำที่ตกลงมาและเพิ่มขึ้นหลายเมตรวันละสองครั้ง หลังจากอาหารกลางวันเราจิบเครื่องดื่มที่หนึ่งในร้านอาหารเล็ก ๆ มากมายที่พบกันที่ชายหาด เราดูเด็ก ๆ ที่เล่นบนชายหาดและในนักท่องเที่ยวชาวอังกฤษที่พยายามถ่ายภาพครอบครัวที่มีชีวิตชีวามากในขณะที่สนับสนุนสมาชิกที่อายุน้อยที่สุดของครอบครัวที่หัวเราะคิกคักให้ดูสมเหตุสมผลพอสมควร

แต่ในท่ามกลางกิจกรรมวันหยุดที่แสนสบายเหล่านี้เราจินตนาการว่าชายหาดนี้เมื่อหลายปีก่อนที่ชาวอังกฤษใน Arromanches มีสิ่งที่แตกต่างไปจากเดิมอย่างสิ้นเชิง ที่นี่ที่ "โกลด์บีช" ทหารอังกฤษ 25,000 นายลงจอดเมื่อวันที่ 6 มิถุนายน 2487 และบล็อกคอนกรีตสีเทาขนาดใหญ่ที่เด็ก ๆ ใช้เป็นท่าเทียบเรือว่ายน้ำเป็นส่วนหนึ่งของพอร์ตวินสตันท่าเรือเทียมอันยิ่งใหญ่ เมื่อเราเยี่ยมชมพิพิธภัณฑ์สงครามที่นี่ในเมืองเราเห็นแบบจำลองของ Port Winston สะพานโป๊ะขนาดยาวที่ถูกวางอยู่บนเขื่อนที่เคลื่อนที่ตลอดเวลาดังนั้นเราจึงมีความประทับใจในการก่อสร้างที่ยอดเยี่ยมซึ่งต่อต้านพายุรุนแรงที่โหมกระหน่ำในช่องทางในเดือนมิถุนายน 1944

Vil bare si hverdagen er lidt anderledes her men lykke til å igjen  til deg godt skrevet..
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2019 - 13:19 #2
is a part of Port Winston (skift til was a part of)
komma efter giggles
cosy i uk-engelsk - det er amerikanere, der er vilde med z
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2019 - 14:58 #3
en stil der fylder ikke engang en side ?
imponerende hvad man laver i skolen idag..

undskyld, men jeg kan jo se tydeligt at det ikke er noget du har skrevet selv.
det er en soldat der fortæller noget fra en historisk episode.... ?

jeg fatter ikke noget
Avatar billede Slater Ekspert
10. marts 2019 - 20:34 #4
Sidwave: der står den er oversat fra en tekst på dansk. Og hvorfor skulle man ikke kunne skrive noget fra en anden persons synspunkt? Har du hørt om fiktion?