Avatar billede FreThom1988 Praktikant
11. marts 2019 - 21:28 Der er 7 kommentarer

Hele SEO-titlen vises ikke i SERP ved brug af Yoast

Hej allesammen,
ved ikke, om I kan hjælpe; jeg oplever, at selv når jeg udfylder en sides SEO-titel i Yoast og holder mig inde for den anbefalede længde af tegn, så bliver mine SEO-titler ofte alligevel forkortet i SERP. Ret irriterende.

Kan I anbefale et andet, mere pålideligt plugin / en anden metode så længden bestemmes korrekt?

Mange tak!

- Ham nørden fra http://www.stigereoler.dk
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
12. marts 2019 - 02:36 #1
Hej

Det er Google og dit valg af browser der bestemmer, hvor meget de viser.

Chrome vil typisk vise ca. 160 tegn
Firefox vil typisk vise ca. 170 tegn

Men Google er den der i sidste ende bestemmer!
Google kan i nogle tilfælde også vælge, at vise manget mere tekst, f.eks. ca. 350 tegn.
Ligeledes er det ikke sikkert at det er din meta beskrivelse, de vælge at vise, det kan også være et udpluk af dit tekst indhold, som de finder bedre til den pågældende søgning.

Yoast SEO vil altid være mit valg nummer 1 - Men det er google der bestemmer om din beskrivelse er relevant i sin fulde længde, eller de vælger at "klippe" i enden...
Avatar billede FreThom1988 Praktikant
12. marts 2019 - 18:30 #2
Hej a3-seo.dk, mange tak for dit svar - det giver god mening : )

Det skal jeg være opmærksom på fremover.

God aften : D
Avatar billede Torben Praktikant
25. april 2019 - 01:27 #3
Du kan ikke rigtigt bruge antal tegn mere som målestok, idet Google for en del tid siden efterhånden begyndte at have max antal pixels istedet for tegn.

Som du så nok kan regne ud, så fylder W noget mere end i :-)

Lige for tiden er maksimalt antal pixels på desktop eksempelvis lige omkring 550px.

Jeg har selv lavet et simpelt HTML-dokument, hvor jeg bruger Javascript til tælle antal pixels efter hvert anslag. Jeg har sat skrifttype og skriftstørrelse til samme som i Googles søgeresultater, så derfor måler det antal pixels præcist.

Hvis det har interesse kan jeg sende det til dig, eller eventuelt lægge det op på et website og sende dig link.

Med venlig hilsen

Torben Andersen
https://www.events4u.dk
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. april 2019 - 10:08 #4
Husk også en anden ting!

1. ting er, hvad de viser, hvilket betyder du skal holde dit vigtigste budskab til den søgende - synligt.
2. ting er, at Google stadigt læser resten, også det de ikke viser.

Såhhhh  ;-)
Avatar billede LarHan Novice
03. juni 2019 - 04:05 #5
@FreThom1988 jeg tænker, at det du oplever er, at på mobil visningen af søgeresultat ser du flere tegn end ved desktop visningen i Googles resultater.
Har selv lige oplevet det ved en søgning på Google hvor https://luksusbordplade.dk havde en titel på desktop som var for lang, men ok på mobil.
Avatar billede jboesen Praktikant
09. oktober 2019 - 10:40 #6
Iøvrigt er der også lige kommet en opdatering igen nu her i forhold til titles, hvor de cutter endnu mere af end tidligere. Så det bliver mindre og mindre omkring tegn / yoast. Du kan ikke rigtig stole ret meget på Yoast mere i forhold til længde, der har jeg erfaret at et værktøj som screaming frog er langt bedre: https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
11. februar 2021 - 06:58 #7
#6
Der kan godt stoles på Yoast, du skal blot ligge mærke til hvilken visning du vælger!

Mobilen - viser mere end Desktop versionen og begge versioner kan ses i preview i Yoast. Så egentligt nemt - at placere det vigtige synligt og ligge "bl. bl. bl." bagerst ;-)