Avatar billede ZeBa Ekspert
11. marts 2019 - 23:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rotering af video

Er det ikke muligt at rotere en video 90º ?
Avatar billede eurositi Ekspert
12. marts 2019 - 08:10 #1
Xmedia Recode (sikkert og helt gratis) har denne funktion:
https://www.xmedia-recode.de/download.html

Indlæs videoen.
På den primære fane: Sæt dit output-filformat (f.eks. Custom + MP4 eller MKV)
På fanen Video: Sæt Codec til H.264. Constant quality (med RF-værdien 20)
På fanen Audio: Sæt Mode = Copy
På fanen Filters/Preview: Aktivér funktionen "Rotate" i den lille menu i venstre side
I den øverste værktøjslinje: Klik på "Add to queue" og dernæst "Encode"
Avatar billede mort1 Ekspert
12. marts 2019 - 08:16 #2
Jeg bruger Windows Movie Maker, hvor det blot handler om at trykke på en knap.
Desværre er Windows Movie Maker ikke længere en del af Windows, men den ligger flere steder på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2019 - 20:04 #3
Video afspiller navn? 😃🤓🎬
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. marts 2019 - 23:13 #4
#1: Der er ikke noget, der hedder "rotate"
Avatar billede eurositi Ekspert
13. marts 2019 - 09:35 #5
#4: Klik på "Add filter" på Filters/Preview-fanen.
Jeg glemte, at muligheden ikke er aktiveret som standard.

https://imgur.com/s1hr7Ka
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. marts 2019 - 15:49 #6
Har fået det til at fungere. Tak for hjælpen
Avatar billede eurositi Ekspert
13. marts 2019 - 17:19 #7
Godt at høre. Xmedia er ikke et professionelt videoredigeringsprogram, men det kan bruges til alle mulige formål, når container (altså filformatet), videoen, lyden eller underteksterne skal ændres/forbedres.
Hvis du har et nyt grafikkort, kan du også bruge det til at omkode lynhurtigt uden synligt kvalitetstab.
Jeg har selv brugt det siden 2010. Det opdateres cirka hver 2.-3. uge.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. marts 2019 - 19:11 #8
:)