Avatar billede Lotte Praktikant
13. marts 2019 - 20:46 Der er 8 kommentarer

Ctrl 1 virker ikke

Hej, er der nogen der kan hjælpe og, der ved hvad der kan være galt, når kombi CTRL 1 ikke virker på tastaturen alt andet gør?
Avatar billede Slater Ekspert
13. marts 2019 - 20:50 #1
I hvilket program? Hvad skulle det gøre? Ctrl+1 er ikke nogen normal genvej.
Avatar billede Lotte Praktikant
13. marts 2019 - 21:17 #2
Spørger egentlig for min søn - det er ift forskellige steam spil ....
Avatar billede Slater Ekspert
13. marts 2019 - 21:27 #3
Okay, så det er inde i spillene. F.eks. strategispil, hvor Ctrl+1 normalt laver en gruppe enheder? Er det sådan noget?

Og Ctrl+2 (og 1 alene) virker fint, men Ctrl+1 gør ikke - og det er helt sikkert det sker i mere end ét spil, så vi kan udelukke at det er spillet der er problem med?
Avatar billede Lotte Praktikant
13. marts 2019 - 21:38 #4
Ja, det er præcis sådan. Det virker i excel f.eks men ikke i mine spile som counterstrike og league of legends.
Avatar billede Slater Ekspert
14. marts 2019 - 09:20 #5
Det lyder meget mærkeligt. Men hvis det er sikkert det kun sker i visse programmer/spil, så må det jo være et software-problem, ikke hardware.

Er det sådan et særligt gamerkeyboard eller lignende, som har noget software hvor man kan ændre tasternes funktion eller lave makroer? I så fald kunne der være en fejlopsætning i det, og det kunne give mening at prøve at nulstille, stoppe eller afinstallere det software.
Avatar billede Lotte Praktikant
14. marts 2019 - 09:51 #6
Ja, det er et Razer Blackwidow. Men jeg har prøvet at slette alle filerne til razer synapse, som er softwaren til tastaturet, og lavet en ny profil. Men det er det samme. Kan det være en anden app der “bruger” genvejen?
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2019 - 21:27 #7
Ja, hvis det er med spil, så kig på spil indstillinger med keyboard. Spørg om hvilken handling det skal være, og reklekter tilbage på spil handling oversigt. Det er trods alt keyboard spil indstilling man skal se på, og ikke selve keyboard, og ikke drivers mv, da disse virker efter hensigten :-D haha... Ctrl+1 virker ikke... kig på spil indstillinger mv., og find keyboard handlinger. Tag tanken væk af makro, og stil spørgsmål, om spil version og spil navn og om disse kan bruges under omstændigheder. Lyder som en W.o.W. problem.
Skriv til W.o.W. forum eller skriv til W.o.W. support, de har trods alt deres egen lille poble der, og ikke her :-D hehehehe
Avatar billede Lotte Praktikant
17. marts 2019 - 10:15 #8
Tak, jeg prøver.