15. marts 2019 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Seagate ekstern harddisk

Efter formatering er min 1Tb eksterne harddisk kun på 31,9 Gb,hvordan retter jeg det?
Mvh.Steen
Avatar billede INK Ekspert
15. marts 2019 - 12:39 #1
Prøv evt. igen. Under indstillinger kan der være en fejl.

Eller anvend EaseUS Partition master (free version).
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. marts 2019 - 13:12 #2
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. marts 2019 - 14:01 #3
Jeg tror du har  formateret FAT32 - prøv NTFS eller formater ned et ikke Microsoft værktøj -f.eks det #1 angiver.

https://www.easeus.com/partition-master/format-usb-flash-drive-in-windows-10.html

men  jeg ville ikke bruge fat32 på så stor en disk på grund af max filstørelse 4G - downloader du f.eks ek win10 installations medie 32-64 bit fra Microsoft rammer du den grænse.

Formater du  med ovennævnte kan Windows godt læse fra en partiom større end 32 G.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2019 - 14:45 #4
Fix and Restore External Hard Drive Shows Only 32 GB to Full Capacity
https://www.easeus.com/storage-media-recovery/restore-external-hard-drive-shows-only-32-gb-to-full-capacity.html

#3  Om det er fat32 eller NTFS har ingen indflydelse på størrelsen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. marts 2019 - 15:09 #5
Jeg fik ikke indsat den link jeg ville -

https://www.diffen.com/difference/FAT32_vs_NTFS
Avatar billede kurtba Ekspert
15. marts 2019 - 20:25 #6
Hvis du følger linket fra Valby, så vi jeg umiddelbart sige, at du bare skal springe til løsning 3, da den formentlig løser problemet og er den letteste. Slet  alle partitioner på disken og lav en ny og formater. Normalt vil windows så selv foreslå ntfs formattering, så man skal bare godkende det hele.