Avatar billede HEF Juniormester
15. marts 2019 - 18:24 Der er 1 løsning

Sikring mod "manuel" spam

Hej
Jeg har oprettet en formmail som fungere fint. Det rimelig pakket ind mod spam, men det er muligt at bruge 'tilbage knappen' og sende mail igen og igen.
Jeg tror at det er det der sker pt hvor jeg spames lidt i bølger.
Jeg har sikring på kllientsiden vedr. rigtige data og jeg har også et felt jeg tjekker mod serverside, inden jeg sender noget videre og levere kvittering på skærm.

Jeg tænker at jeg gerne vil gøre det lidt mere besværligt ved at ligge endnu en spørgsmål ind, der skal svares på efter formen er sendt, men inden beskeden sendes videre til modtager.
Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan jeg skal gøre det.

Jeg har også en knap/funktion der kan slette indtastede data, men hvordan kan man gøre dette automatisk hver gang formendes ' sendes '?

Jeg bruger Bootstrap til form og formfunktion og  egen php programmering til behandling af data.
På forhånd tak. :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. marts 2019 - 11:40 #1
Du kunne kigge på dette plugin: https://www.google.com/recaptcha/intro/v3.html