Avatar billede marki Novice
17. marts 2019 - 14:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er jeres erfaring med ViaBill?

ViaBill er tilsyneladende den største afbetalingsudbyder i landet, hvorfor jeg tror og håber, at nogle af jer vil dele jeres erfaringer. Jeg ved godt, at det er smartest at spare op til de ønskede varer, men da jeg allerede har brugt min månedsløn, er det ikke en mulighed i denne omgang. Netop derfor overvejer jeg at gøre brug af ViaBill. Den ønskede vare - en oplevelsesgave - koster kun omkring 1.200 kroner, så der er vel ikke det store at miste?

Hvilke fordele og ulemper er der ved ViaBill? Findes der evt. et bedre alternativ?

PS: Bedrevidende kommentarer frabedes (min situation er ikke optimal - det ved jeg)

PPS: Jeg har søgt viden gennem https://www.viabill.dk/ + https://dk.trustpilot.com/review/viabill.dk + https://www.digitalafbetaling.dk/viabill/ (I behøver derfor ikke at henvise til disse websider)

Hvad siger I til ViaBill? Go eller no go?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. marts 2019 - 15:02 #1
Umiddelbart virker en kredit på 2000,- lidt som spild af alles tid?!?
Avatar billede Slater Ekspert
17. marts 2019 - 15:55 #2
Jeg forstår slet ikke tiltrækningen ved den slags. Hvis man lige ganger det månedlige beløb op med perioden, ender man som regel med at betale 50-100% mere end det oprindelige beløb. Og der er mindre end to uger til du får en ny månedsløn. Kan noget virkelig være så vigtigt?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2019 - 16:04 #3
hvis man har en fast indkomst, og styr på bankkonti, så er det langt billigere at gå ned i banken og spørge om et bevilliget overtræk (en gang) eller en mindre kassekredit så man fast kan overtrække med fx op til 2000kr. De er jo i forvejen lønnet af dig - der er ingen grund til at ansætte flere formueforvaltere som ViaBill.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
17. marts 2019 - 16:53 #4
Lad være med at låne penge til gaver. Man bør kun låne penge til fast ejendom og evt. en bil. Du bør kigge helt anderledes på din økonomi, vende kajakken, så du kommer i en situation hvor du ikke har brugt månedslønnen inden måneden er gået. Hvis du ikke får en helt ny indstilling til forbrug kommer du aldrig ovenpå men vil altid være fattig fordi du skal aflønne en masse der er smartere end dig rent økonomisk.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
17. marts 2019 - 18:28 #5
Undlad også at købe de såkaldte oplevelsesgaver eller andre "boxgaver" det er vor tids hadegaver. Selve restauranten eller hvem det er får jo kun måske 50-70% af prisen idet der jo er to mellemmænd, box-selskabet og butikken. Der er ofte diverse begrænsninger fx man skal spise inden kl. 19, man kan ikke vælge alt på kortet, du skal nævne det ved bestillingen, du skal registrere dig på en internetside, og i det hele taget en skuffelse at aflæse i tjenerens ansigt og en derved forringet oplevelse. Giv hellere et gavekort direkte til oplevelsen/restauranten.
Avatar billede marki Novice
17. marts 2019 - 19:50 #6
Mange tak for jeres brugbare input! Ved nærmere eftertanke tror jeg, at jeg laver et hjemmelavet gavekort, så jeg dermed kan "udskyde" betalingen. Så slipper jeg for at gældsætte mig. God aften!