Avatar billede Jolles Professor
18. marts 2019 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mso7 skal opdateres - men til hvad

Er i vildrede, for hvad skal jeg vælge. 365 eller ? Hvad siger mine kloge venner her på lag?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. marts 2019 - 18:27 #1
Hvis du tænker på MS Office 365 så er der tale om et abonnement (vist nok ét år ad gangen)
Jeg bruger selv MS Office 2010 på min stationære med Win 7, og MS Office 2013 på min bærbare. Jeg er fuld ud klar over at disse ikke er det nyeste men jeg er godt tilfreds, som privat bruger. Jeg ved godt, at der siden er fremkommet både MS Office 2016 og 2019.

https://support.office.com/da-dk/article/hvad-er-forskellen-mellem-office-365-og-office-2019-ed447ebf-6060-46f9-9e90-a239bd27eb96
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2019 - 19:28 #2
jeg har valgt 365, da det også giver 1tb plads i onedrive, så jeg har lagt dokumenter, billeder og andet der. Det styrer så min backup næsten helt af sig selv...
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2019 - 19:36 #3
Libre Office.
gratis, virker, kan alt
Avatar billede mort1 Ekspert
18. marts 2019 - 20:49 #4
Kører selv forskellige Office programmer på 2 maskiner:
1.  Libre Office på den ene pc - super godt, og så tæt på Office man næsten kan komme,
2.  Office 2016 på den anden - Fint og driftsikkert, som Office jo er.
Libre Office er gratis, Office 2016 kan købes på ebay, helt legalt og med koder,  for omkring 50,- Kr.., lige klar til at registrere.
Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2019 - 22:48 #5
claes57. Jeg vil ikke være tryg ved at bruge Onedrive som backup, hvis det er den eneste du har.
Jeg skulle på et tidspunkt se, om jeg kunne hjælpe en, som var blevet ramt af cryptolocker, som jo krypterer alle dokumenter, billeder, film osv., og han havde sin backup liggende på Onedrive, men alle filer der  var også krypteret!
Jeg går ud fra, at det skyldes, at denne form for ransomware via stifinder leder efter alle drev og mapper og filer, hvor der kan findes noget at kryptere, og da Onedrive umiddelbart er tilgængelig via stifinder, så kan programmet også tilgå den.
Om det er den måde, som det foregår på, ved jeg ikke, men alle hans vigtige data var krypteret både på pc og i onedrive, så der gik mange vigtige data tabt for evigt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. marts 2019 - 22:54 #6
OneDrive har versions styring, så man kan gå tilbage til en tidligere udgave af filen, hvor den ikke var krypteret. Nogle firmaer bruger den faktisk netop som værn mod krypyolockere.

O365 skal købes hvert år, og er i dag markeds standard.
Har du ikke brug for de ny funktioner, er produktnøgle versionen en del billigere i længden.
Men kig også som foreslået på LibreOffice.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2019 - 08:49 #7
Jeg har også backup til løse harddiske, som så opbevares andet sted. Men OneDrive til det daglige...
Avatar billede Jolles Professor
31. marts 2019 - 09:29 #8
TAk for hjælpen allesammen. Altid gode diskussioner uden trolleri her på siden. Det blir 2016, så ser vi, hvad der sker, hvis der pludselig ikke længere er opdateringer - hvad jeg har læst et sted.