Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
18. marts 2019 - 18:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BSOD: system thread exception not handled

Hej.
Jeg var i gang med at lave en hel masse opdateringer på en gang (windows updates var i gang, Nvidia grafikdriver var lige blevet installeret, men der var ikke blevet genstartet) og så gik jeg i gang med at opdatere en driver til mit Corsair keyboard, og så crashede min computer, den bluescreenede. Den er nu fastsat i et boot-loop, og jeg kan ikke komme ind i windows. Her er de ting jeg har forsøgt:
Safe mode
Safe mode med netværk
Safe mode med kommandoprompt
Lav video opløsningsstart
Gendannelse via systemgendannelsespunkt
SFC /scannow gennem kommandoprompten (ledte ikke til noget)

To gange har bluescreen set lidt anderledes ud, i og med den er kommet med en "Hvad gik der galt?". Ved første crash, da jeg var i gang med at opdatere min keyboarddriver stod der "Hvad gik der galt? CorsairVBusDriver.sys"
En af de andre gange stod der: "HVad gik der galt? WdFilter.sys"
Jeg er lige nu i gang med at køre CHKDSK /F /R for at se om den kan reparere noget.
Jeg er noget fortvivlet, og vil gerne undgå at skulle igennem en geninstallation af windows.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2019 - 19:03 #1
Hvad er det for en PC? Hvis det er en stationær, på prøv at se om den lider af "forstoppelse"  Tag al strøm fra, ikke alene stærk strøm men også det lille sølvfarvede batteri på bundkortet. Tryk på startknappen nogle gange for at tømme for strøm.
Og sæt så batteriet og strøm til i gen.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. marts 2019 - 19:24 #2
En anden mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand. Eller se om nogle af disse hjælper
Det ser sådan ud!
https://ibb.co/f1Vnmd7
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2019 - 19:38 #3
Har du prøvet at deaktivere signering til drivere, hvis du kommer ind på de sider som poko1 henviser til?
Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
18. marts 2019 - 19:47 #4
Hej alle, tak for jeres hurtige svar.
Jeg kan godt gå i fejlsikret tilstand osv. men den kan bare alligevel ikke boote desværre.
Jeg har ikke prøvet at deaktivere driverne, men jeg kan godt tilgå de sider der er på billedet.
Hvordan deaktiverer man driverne 220661?
Hvis ikke jeg kan gøre dette prøver jeg at slå computeren fra alt strøm.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2019 - 21:22 #5
gå i fejlsikret tilstand
slet alle drivere
og nu SKAL du kunne boote

pas så på i anden omgang med den keyboard driver, det kan være du skal undvære den.

opret et systemgendannelsespunkt!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. marts 2019 - 22:53 #7
Avatar billede Sten-hader-BSOD Juniormester
19. marts 2019 - 08:54 #8
Hej igen alle.
Fejlsikret tilstand var ikke en mulighed. Når den rebootede for at gå i fejlsikret tilstand, kom samme fejlkode, og den genstartede så igen.
Jeg prøvet godt det du skrev 220661, men samme fejlkode opstod alligevel.
Jeg er endt med at nulstille PC'en, og den fungerer nu igen, uden at jeg mistede nogle personlige informationer.
Tak for alt hjælpen under alle omstændigheder.
Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2019 - 22:19 #9
Super fint :-)