Avatar billede per2edb Guru
18. marts 2019 - 20:10 Der er 2 kommentarer

AutoKeys med undermacro

Jeg har em macro der hedder AutoKeys
Heri ligger en række Undermacroer med navnene {F2} , {F3} osv..
Jeg skal have oprettet en ny key me tasten F1+Alt
Hvordan opretter man en ny Undermacro? inden i AutoKeys

Kan i hjælpe

Jeg har googlet dette men det er umuligt at forså

Create a new Macro and save it with the name AutoKeys. Make the Macro Name column visible by clicking View > Macro Names on the menu.
In the first row of the Macro Name column, enter ^L (i.e. a caret and an L.) The caret refers to the Ctrl key in Access. In the Action column, choose the RunCommand action.
Next, click the Action Argument Command for the RunCommand action, and choose the command AlignLeft.
Proceed back to the the second row of the macro. Enter ^R under Macro Name, and choose RunCommand for the Action. Choose AlignRight for the Command Action Argument.
Add two more rows to the macro: ^T for AlignTop, and ^B for AlignBottom
Save the macro.
You can now align a selection of controls by pressing Ctrl followed by the appropriate assigned shortcut key
Avatar billede fdata Forsker
18. marts 2019 - 22:26 #1
Har ikke selv arbejdet med undermakroer; men det ser ud som om, man trækker den gul/grønne "Undermakro" fra Handlingskataloget (ovre i højre side af skærmen) over på sin makro. Så opretter Access en undermakro.

Hvis Handlingskataloget ikke er vist, fremkalder man det via
<Design>, <Vis/Skjul Handlingskatalog>
Avatar billede per2edb Guru
19. marts 2019 - 14:35 #2
Tak jeg prøver