Avatar billede nemlig Professor
19. marts 2019 - 20:44 Der er 1 kommentar

Overskrift i tabel ønskes låst, mens øvrige rækker skal kunne scrolles

Hejsa.
Jeg har en bred tabel med 63 kolonner og typisk flere hundrede rækker.

Jeg har et ønske om, at øverste række i tabellen fryses, da den indeholder kolonneoverskrifterne, mens de øvrige rækker skal scrolles.

Tabellen er lavet med <tabel><tr><td> osv.

Er det noget med at lave 2 tabeller:
Tabel 1 = Rækken med kolonneoverskrifter
Tabel 2 = De øvrige rækker.

De 2 tabeller placeres i hver sin <div>, hvor den første ikke kan scrolles, men den næsten kan ved at sætte "overflow:auto"

Men jeg kan ikke gennemskue, hvordan løsningen skal være, da jeg gerne skal kunne scrolle til højre (tabellen er bred), hvor både overskrifter og de øvrige rækker skal følges, så de står korrekt over hinanden?

Håber på lidt input eller eksempel:)
Avatar billede nemlig Professor
19. marts 2019 - 21:44 #1
Jeg fandt en løsning, som virker for mig.

https://codepen.io/springborg/pen/MvPmPP