Avatar billede Kentoi Seniormester
20. marts 2019 - 23:00 Der er 3 kommentarer

Template for booking af dag til PC opgradering

Hej.
Jeg tænkte om der var nogen herinde der har været i samme båd som mig når en virksomhed skal opgradere sit OS til noget nyere. Hvad har I haft af løsninger? Har I haft et excel dok, hvor brugeren kunne booke en tid eller har I brugt Outlook kalender til det eller måske noget helt andet?

Jeg vil være yderst taknemmelig, hvis I kunne dele jeres erfaring.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2019 - 04:11 #1
Nej.. man opgraderer det som er praktisk, fordi man er tvunget, eller har brug for det.
Ofte beholder man det man har så længe som muligt.

Det kan ikke planlægges, og ønsker er forskellige.
Avatar billede kim1a Ekspert
21. marts 2019 - 07:18 #2
Hos os har de blot meldt ud når de var klar til at opgradere OS, således at der kom mail til x personer ad gangen - kom ned og få opgraderet det tager x timer.

Så kan brugerne selv planlægge i forhold til f.eks. fridage eller møder.

Vi er en stor virksomhed (over 2500 ansatte) så det skaber naturligvis også luft til at håndtere en enkelt eller to mere hvis tingene klumper sig sammen.
Avatar billede Kentoi Seniormester
21. marts 2019 - 10:26 #3
Vi står og skal opgradere vores til Windows 10 inden udgangen af dette år. Det er også ca. 2000 pc'er. Det burde kunne lad sig gøre at brugerne selv kunne ligge en tid ind i et eller andet.