Avatar billede ClaudiuS51 Novice
22. marts 2019 - 15:16 Der er 10 kommentarer

Intet skærmbillede

Jeg prøver at hjælpe en ven som har en ældre stationær PC der kører Windows 7 (offline). Den bliver kun brugt til at køre et ældre spil (Blitzkrieg).
Uden varsel ville den en dag ikke starte som vanligt. Jeg har koblet alle kabler fra og pillet batteriet ud, så nu kan den starte. Der er dog intet skærmbillede. Skærmen er tændt og skriver "Intet input".Kortet er et PCIe, og jeg har skiftet til et andet, der dog giver samme resultat.

Noget der har et tip? (min ven er grædefærdig)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2019 - 15:47 #1
der skal måske et nyt batteri i - de lever ikke evigt, og derefter start på indbygget grafikkort, tjek bios-opsætning, test med grafikkort - stadig død, så er det nok nyt bundkort (man kan sikkert finde et magen til ved at søge modellen)
Avatar billede ClaudiuS51 Novice
22. marts 2019 - 15:57 #2
Der er ikke indbygget grafikkort. Kan ikke se Bios.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2019 - 17:08 #3
Tjek lige efter et VGA-stik i klumpen af alle andre stik. Jeg har ikke mødt et bundkort, der ikke kunne køre selv.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. marts 2019 - 17:20 #4
Er der tilslutnings valg muligheder på Skærmen VGA DVI HDMI ? Så kontroller om der er en knap til til at skifte mellem dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2019 - 17:33 #5
Når du udtager det lille batteri, så tryk og hold start knappen nede et stykke tid så bundkortet drænes for strøm. Når du har sat nyt grafik kort i tjek om det skal have ekstern strøm. Skal det det får du ikke billede hvis dette stik ikke er monteret.
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. marts 2019 - 06:47 #6
Da det lyder som et ældre bundkort - check lige udseendet  på kondensatorer  - buler de ? (se eksempler her :  https://www.overclockers.com/capacitors-not-just-for-abit-owners/ )  - så er bundkortet dødt !

#3 : der findes mange bundkort uden grafik (har selv 2 PC ) - og CPU'er uden GPU - så der vil et evt VGA stik ikke virke !
Avatar billede ClaudiuS51 Novice
23. marts 2019 - 22:22 #7
#5 Den gik heller ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 06:01 #8
Har du tjekket at forsyningen leverer det den skal?
Den skal levere 3 spændinger
12 volt gul
5 volt  rød
3,3 volt orange
stel sort
Ligger de under vil den ikke køre optinalt
Havde en psu der "kun" leverede 11,90 volt på 12 volt delen, og det var nok til at pc ikke ville starte.
Så har du en psu at teste med havde det været det jeg ville prøve
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2019 - 06:01 #9
optinalt = optimalt :-)
Avatar billede Gix Juniormester
26. marts 2019 - 09:44 #10
Prøv at hive RAM blokkene ud og sæt dem i igen, evt. 1 af gangen.
Det har oplevet det både hvor det var under transport de havde givet sig + hvor en af dem døde hvor de resterende virkede fint.
Om ikke andet er det forsøget værd.