Møller Praktikant
24. marts 2019 - 22:11 Der er 6 kommentarer

Computer starter på i Bios.

Hej.

Min onkel, har en Asus laptop som ikke vil starte rigtig.
Når man starter computeren er skærmen sort i noget tid hvor den derefter går direkte ind i Bios.
Jeg har prøvet på forskellige måder: Valgte hvilken harddisk computeren skal starte fra, disabled fast boot og safe boot. Jeg kan ikke få den til at starte på i Windows.
Jeg har overvejet en clean install af Windows, men han har nogen billeder mm. som han gerne vil beholde, så vil lige høre om nogen har nogen ideer.
kurt54 Forsker
24. marts 2019 - 22:19 #1
Efter bios kan du prøve - at vælge opstarts drev -
Det er ofte f8 eller f11 eller f12 - tryk på den/dem med jævne tætte mellemrum under opstart.

Tjek først om du ikke har CD i drevet - usb-stik i computren - eller et SD-kort i komputeren.
kurt54 Forsker
24. marts 2019 - 22:23 #2
Ellers prøv at boote på en live-cd eller et live USB-stik - så kan du tilgå data.
Under Windows 10 -bør den under nyinstallering give dig lov til at beholde data.
Formater ikke disken,
kurtba Ekspert
24. marts 2019 - 22:25 #3
Det kan også være, at batteriet er dødt. Så vil den typisk miste hukommelsen hele tiden og derfor boote i bios. Så prøv at skifte batteriet på bundkortet og se, om det ændrer noget.
Ud fra dine oplysninger går jeg ud fra, at alle drev optræder i bios som de skal. Husk også lige at checke at dato og tid står rigtigt i bios.
poko1 Ekspert
24. marts 2019 - 22:47 #4
BIOS er ESC Boot er F2 gå fanen Save and Exit og sæt bios til Default
poko1 Ekspert
24. marts 2019 - 22:49 #5
220661 Ekspert
25. marts 2019 - 08:57 #6
Fjern tilkoblede ting på den der ikke er nødvendigt for pc opstart. Kan være USB tilsluttet hardware samt dvd drevet hvis der sådan et i den
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
En skærmrevolution er på vej: Her er alt du bør vide om fremtidens mini-LED og micro-LED-skærme
En mindre skærmrevolution er nu under opsejling. Tre nye skærmteknologier kommer med hver deres løfte om vild kontrast, flottere farver og modulære egenskaber.
Computerworld
Overblik: Så meget betaler danske virksomheder i løn til it-medarbejderne - se listerne her
Overblik: Der er meget stor forskel på løn-niveauet for it-medarbejderne i de danske virksomheder. Få overblikket over, hvor lønnen er højest og lavest her.
CIO
The Digital Edge: Claus H. Andersen står i spidsen for at gøre dit indkøb nemmere i Salling Groups 1.500 butikker
Podcast: Salling Groups digitale chef, Claus H. Andersen, er på en digital mission: Det skal være nemmere at handle, nemmere at være kunde og nemmere være forbruger - i alle kædens 1.500 butikker. Hør hvordan den digitale chef arbejder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
Dit netværk holder dig tilbage! Sådan gør du Virtual Cloud Network skarpere
I vor tids teknologi er kun én ting konstant: Udviklingen. Vi er midt i en digital disruption, som transformerer alle industrier, alle virksomheder og alle teams. Så hvad gør I? I dette white paper kigger vi nærmere på, hvad det kræver for at få en succesfuld digital transformation. Hvordan du kan tilpasse services på dage i stedet for måneder, fleksibiliteten i at kunne reagere på feedback og muligheder i realtid, og hurtigheden og forudsigelsen til at kunne levere en bedre og mere værdifuld kundeservice.