Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2019 - 10:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

eMailkonsultation

Jeg har fået en meddelelse fra eMailkonsultation. Da jeg ville logge ind med min nøglefil skulle jeg installere et nøglefil program på browseren.
Det har jeg så gjort. Men når jeg prøver at komme ind skal jeg vælge en digital signatur, og det er her problemet opstår, for jeg aner ikke hvad det er. Men det er der formodentlig en af jer andre som gør.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2019 - 10:58 #1
Til orientering. https://ibb.co/34pybCL
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2019 - 11:22 #2
Jeg antager du ved hvad eMailkonsultation er - at det ikke er et phishing forsøg?

Men nølglefilen bruges i dag kun af erhverv - virksomheder... - private bruger kun nøglekort (eller app).

Ellers er det jo den helt almindelige NemID løsning (iflg. billedet).

Har din virksomhed ikke en digital signatur hos NemID, skal den oprettes via nemid.nu
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2019 - 11:23 #3
...Skulle det være rent privat du skal på, så læg mærke til at du er på fane 2 af 2 faner. Private med nøglekort skal bruge fane 1...
Avatar billede claes57 Ekspert
25. marts 2019 - 11:24 #4
Med 'Gennemse' søger du frem til der på din pc, hvor du har din nøglefil.
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2019 - 11:38 #5
#2 Det er privat, og jeg går ud fra, at det er i forbindelse med, at jeg har tilmeldt mig, over nettet, til en konsultation hos min nye læge. Der brugte jeg nøglefilen.

#4  Når jeg åbner Gennemse står der bare sådan: https://ibb.co/D1vQ8zD
Skal jeg lægge nøglefil ind på computeren?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2019 - 11:49 #6
Du skal som privat IKKE bruge nøglefil - du skal som skrevet over på første faneblad i boksen, der omhandler nøglekort - "Log på med nøglekort".
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2019 - 12:13 #7
# ole_madsen Ja du har ret, der var noget med den nøglefil jeg havde misforstået. Tak for din tålmodighed. 😊

Også tak til claes57 for indput. 😊