Avatar billede Gus635 Novice
25. marts 2019 - 13:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tælle forekomster indtil næste e-mail

Kære Alle,

Jeg har brugt jeres side mange gange, men kan desværre ikke finde svaret til følgende.

Jeg har et ark, der ser sådan her ud:

      A                  B                      C        D                                    E
1    Message    Conv. ID      ID Type    E-mail                    Count af ID type1
2    acbdefg        999                  2          jens@email.com
3    xxxxxxx        999                  1
4    xxxxxxx        999                  1
5    hijklmn        999                  3
6    abcdefg      555                  2          Søren@email.com
7    xxxxxxx      555                  1
8    fjfjfjfjfss      555                    3
9    abcdefg      444                    2          Claus@email.com

Kort forklaring:

Det jeg søger er følgende:
Hvordan tæller jeg antallet af gange, hvor ID typen "1" fremkommer pr. email adresse, indtil næste email adresse?

I ovenstående vil jeg gerne vide, hvor mange gange ID type 1 fremkommer under "jens@email.com" indtil næste samtale startes af "Søren@email.com". I så fald vil svaret være 1+1=2 gange, at ID type 1 fremkommer.
En email adresse kan godt fremkomme flere gange i løbet af datasættet, som er ret stort. Jeg ved ikke, om det er smartere at lave formlen baseret på Conversation ID i stedet.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig.

På forhånd tak!
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
25. marts 2019 - 16:33 #1
Avatar billede Gus635 Novice
25. marts 2019 - 16:58 #2
Så smart! Det er lige præcis det, som jeg havde brug for.
Tak @xl-Enthusiast!