Avatar billede Sylvester23 Juniormester
25. marts 2019 - 20:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk docking station til gamle HD´er??

Opdager der findes en HD docking station:-)
Har tre gamle, som i meget gamle, HD´s hvor jeg gerne vil se om der er noget på jeg skal have gemt andetsteds inden de ryger helt ud.
De har alle siddet i mine pc´ere og er taget ud mens resten af pc´erne røg på genbrugspladsen. Vil gerne tjekke om der er noget jeg skal gemme fra dem inden de også kommer på genbrugeren...
Der er jo forskellige OS´er på Win98, Win2000 mm.
Duer det at sætte dem, en efter en, i sådan en HD dockingstation?

Link til HD Dockingstation:
https://www.avxperten.dk/harddisk-dock/harddisk-dock-usb-b-2-3-5tm.asp

På forhånd tak :-)
Avatar billede INK Ekspert
25. marts 2019 - 20:33 #1
Ved ikke lige om den viste docking station er den rigtige, men ellers virker det fint.
Er det er IDE harddisk, skal du sikre dig, at dockingstation kan tage denne HDD type.
Du bør vælge en model med egen strømforsyning, da gamle diske måske ikke får strøm nok gennem usb.
Avatar billede INK Ekspert
25. marts 2019 - 20:35 #2
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. marts 2019 - 20:57 #3
Bemærk at der står SATA harddisk. De harddisk du har er garanteret de ældre PATA harddiske.

Men der er sandsynligvis en udvej.

Se nedenstående link:

https://ibb.co/Qc0n6qN

Desværre virker linket til firmaet ikke, men du kan kontakte dem på telefon:

Jeg har selv en sådan konverter og den fungerer fint.
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. marts 2019 - 21:39 #5
#3  og sylvester23

www.av-cables.dk    burde virke
Avatar billede Sylvester23 Juniormester
25. marts 2019 - 21:41 #6
Tak for hurtige svar!
Kaster mig ud og bestiller hjem! (Hurrar for "nat-handel":-))
Avatar billede Mikael Ekspert
26. marts 2019 - 09:55 #7
Har selv det sæt #4 linker til.. Det virker perfekt..

Taler vi om 2.5" harddiske (IDE eller SATA) så virker det normalt UDEN den medfølgende "strømforsyning".. Nemmere bliver det næppe ;)