Avatar billede Nic0 Juniormester
26. marts 2019 - 13:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er muligt at konvertere sit system fra MBR til GPT uden at miste data??

Mit spørgsmål er som der står i overskriften, om det er muligt at Er muligt at konvertere sit system fra MBR til GPT uden og miste data?
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. marts 2019 - 13:29 #1
Ja

https://www.thewindowsclub.com/mbr2gpt-tool-windows-10

men gør ikke den slags uden en ordentlig backup - som du under alle omstændigheder skal have.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2019 - 13:36 #2
Afhængig af din PC og BIOS kan det være en meget risikabel affære.

Jeg gjorde det med min maskine for nogle år siden, og endte i en situation, hvor jeg var nødt til at bruge mange timer og 3. parts software for at få maskinen op igen. Det hele grundet en ældre BIOS og et stykke software, der ikke tog højde for det.

Så det direkte svar er ja. Og så starter du med backup og backup.

Det mere indlevende er - lad være, hvis ikke det er absolut uundgåeligt.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2019 - 13:57 #3
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2019 - 14:00 #4
Ps. rul ned, så er der freeware.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2019 - 14:37 #5
Jeg har gjort det et par gange uden problemer.
https://ibb.co/87QKs86
Avatar billede poko1 Ekspert
26. marts 2019 - 15:09 #6
Lavede lige en kontrol det kører uden problemer
https://ibb.co/8Xszs3L
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. marts 2019 - 15:22 #7
Jeg har gjort det flere gange/på forskellige pc'ere  - senest i går -  og har aldrig oplevet problemer med det