Avatar billede anskov Mester
27. marts 2019 - 10:05 Der er 1 kommentar

Aligne tekst nederst i Active-x tekstboks

Hej Alle

Jeg vil gerne sætte flere active-x tekstbokse ind i mit testskema for at gøre det nemt med en touch skærm.
Men teksten i tekstboksen bliver vertikal alignet i toppen.
Er der mulighed for at aligne den i bunden.

har prøvet bare at skrive men virker ikke og jeg er ikke god til vba så ved ikke hvad jeg har forsøgt :-)
Private Sub TextBox7_Change()
VerticalAlignment = xlBottom
End Sub

håber i kan hjælpe
Avatar billede M.O Seniormester
02. maj 2019 - 13:29 #1
Jeg er ikke nogen ekspert men hvis jeg kigger på en active-x tekstfelt egenskaber ser det ikke ud til det er muligt at textAlign andet en venstre, center, højre.

Link her er godt nok til Access, men jeg vil gætte på det er samme options.
https://docs.microsoft.com/en-us/office/vba/api/access.textbox.textalign