Avatar billede klavil Seniormester
28. marts 2019 - 15:14 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

min nye Lenovo LegionY530 hopper af wifi

har lige fået en helt ny Lenovo laptop.
Problemet er at den midt i det hele bare hopper af nettet. Jeg har 2,4 og 5 Ghz net som fungerer fint.
Jeg har min galen Lenovo laptop ved siden af denne her, da jeg stadig er ved at flytte ting fra den ene til den anden, men det gamle hopper ikke fra nettet.
Jeg er nød til at vælge 2,4 fremfor 5 Ghz når den hopper fra, for at få forbindelse igen og det samme den anden vej.
Er der nogen der har en ide til hvorfor den gør det? Når den er på wifi og jeg kører en speedtest ser alt rigtigt fint ud.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 15:58 #1
du skal bruge 2.4 ghz - mange routere er solgt med "har 5ghz", men i praksis virker det ikke. de leverer heller ikke gigabit selvom de siger "gigabit router", i praksis leverer de 300mbit
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2019 - 16:13 #2
Tjek i din strømstyring at den er sat til høj ydelse når du har strøm på så Windows ikke prøver at slukke for enheden.
Du kan også fravælge i enhedshåndteringen at Windows ikke må lukke for netkortene.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 16:30 #3
slå al strømstyring fra i bios
Avatar billede klavil Seniormester
28. marts 2019 - 18:42 #4
Mht til at bruge 2,4 fremfor 5 Ghz så er jeg ikke med? Jeg har fint kørt på 5 Ghz med den gamle laptop som jeg skriver i starten og alle mine Chromecast kører også på 5 Ghz nettet. det har såmænd fungeret uden de store problemer, hvor der til gengæld har været så meget mere der har kunnet forstyre 2,4.
Jeg har set i Strømstyring og har ændret til maximal ydelse under batteri, da den stod fint nok kablet.
Ved så ikke om det ændrer noget.
Det virker dog lidt som om det kører ok med 2,4 Ghz uden den hopper fra, hvor den jo hopper fra ved 5 Ghz.
Hvordan slår jeg strømstyring fra i bios
28. marts 2019 - 19:35 #5
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2019 - 21:17 #7
ting der hopper af skyldes næsten altid en lorte router
Avatar billede klavil Seniormester
28. marts 2019 - 22:46 #8
tak prøver at opdatere driverne.
sidwave: Nu er det ikke en lorte router jeg har for den fungerer til alt andet jeg har på den i både 2,4 og 5 Ghz, så det hjælper ikke du bliver ved med at nævne det;)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2019 - 15:25 #9
"Hvordan slår jeg strømstyring fra i bios"
Denne indstilling har jeg ikke set på nogle af de computere jeg har haft mellem hænderne men den kommer hver gang fra sidwave ;-)

Håber at en driver kan løse problemet fra dig :-)
Avatar billede nopsen Ekspert
29. marts 2019 - 16:27 #10
man skal ofte tage sidwaves "gode råd" med et gran salt, som man siger..
Avatar billede klavil Seniormester
30. marts 2019 - 01:51 #11
Indtil videre ser det ud til at det fungerer. så enten har det været ændringen i strømstyringen for wifikortet eller også har det været en anden driver. Jeg melder til bage om det holder :)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2019 - 08:07 #12
Det lyder lovende :-)
Avatar billede klavil Seniormester
30. marts 2019 - 23:26 #13
umiddelbart fungerer alt som det skal igen. Tak for hjælpen.
Jeg har dog et andet problem, men jeg opretter lige et nyt spørgsmål til det
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2019 - 13:08 #14
Velbekomme :-)