Avatar billede Nojsa Juniormester
28. marts 2019 - 20:47 Der er 1 løsning

Codeigniter tjek

Hej.

Har en lille kode her:

if(!empty($this->input->post('email')))
  {
    $this->form_validation->set_rules('email', 'E-Mail', 'valid_email');
    if($this->form_validation->run())
    {
      $data['email'] = $this->input->post('email');
    }

Som skulle tjekke om email er udfyldt. Men den undersøger ikke om det er en korrekt streng og efterlader feltet i tabellen tom altså i databasen, hvis nu at jeg ikke skriver en rigtig email. Den må nemlig gerne være NULL. Men skriver man nu en rigtig email så sætter den informationerne rigtigt ind i tabellen. Nogen der kan give mig et svar hvad det måske er jeg gør forkert?

Mange tak! :D

Jonas
Avatar billede Nojsa Juniormester
28. marts 2019 - 20:52 #1
Dooh ved ikke hvad jeg tænkte på. Men har nu sat validation udenfor den if og så virker den. Ellers tak for hjælpen!