Avatar billede Falentin Seniormester
29. marts 2019 - 00:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdater bilag i word automatisk?

Jeg sidder tit og skriver opgaver med diverse henvisninger til bilag. Ofte oplever jeg, at jeg må indsætte nye bilag midt i opgaven, så nummeringen skal skiftes, hvilket er langsommeligt.

Dvs:
opgaven                nyt bilag
bilag a
bilag b
                              nyt bilag
bilag c

Ved at bruge feltkoder, kan jeg lave fortløbende numening i opgaven, men jeg vil gerne have, at hvis jeg indsætter et nyt bilag i selv opgaven, så opdateres også nummeret nede i selve bilagslisten.

Har I nogle gode ideer?
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2019 - 01:52 #1
mig bekendt har Word kun en automatisk indholdsfortegnelse..
du kan undgå problemet, ved at skrive punkter til indholdsfortegnelsen, til sidst, når du er færdig med rapporten.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. marts 2019 - 08:02 #2
Hvis bilagene findes i samme dokument og har en overskrift med ”Bilag a”, ”Bilag b” osv. kan du gøre sådan:
Definer en typografi med automatisk nummerering (kan laves så ”Bilag ” indgår i nummereringen) og brug den til overskrifterne.
Lav alle henvisninger til bilagene som krydshenvisninger til ”Afsnitsnummer”. Så opdateres bilagsnumrene automatisk, når du opdaterer felter (fanen Referencer > Krydshenvisning).

Hvis du definerer overskriftstypografier som forklaret i denne engelske artikel, kan du styre separat nummerering af bilag (appendices):
http://www.shaunakelly.com/word/numbering/numberingappendixes.html
Avatar billede Falentin Seniormester
29. marts 2019 - 12:07 #3
Det er supergodt.

Men jeg må gøre noget forkert.

Skal jeg gennemgå alle trin i artiklen? Eller er det kun et bestemt punkt?
Avatar billede Falentin Seniormester
29. marts 2019 - 12:15 #4
Nu, fandt jeg ud af det. Jeg skulle bare lige vende tankestrømmen :-)