Avatar billede badazz Novice
30. marts 2019 - 00:28 Der er 7 kommentarer

HTML Editor til webside

Hey...
Jeg har kastet mig ud i lidt af et projekt.. jeg skal lave en info tavle til min arbejdsplads, jeg har besluttet mig for, at det er nemmest at lave det som en webside.. har leget lidt med nogle CMS systemer bla Joomla, men det er jo meget overkill til det jeg skal bruge det til, og må indrømme at jeg er rusten, meget rusten.. det er på den gode side af 10 år siden jeg har rodet med hjemmesider sidst, og joomla var ikke så avanceret den gang.. så nu overvejer jeg at lave det totalt basic html, jeg skal have have nogle nyhedsbokse, som kan redigeres, og her kommer problemet, findes der et simpelt værktøj til at lave en "online" redigering af en html side, lidt ala samme system som i en CMS editor..?  (det skal gerne være så kontordamen kan rette og tilføje tekst) i princippet ville det være helt fint, hvis det bare blev gemt i en tekst fil, så det hele kan afvikles lokalt på den maskine der skal køre skærmen, uden at der skal installeres databaser osv.. nogle ideer??
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2019 - 01:12 #1
der findes 10000000 html editorer
Coffeecup er rigtigt go
https://www.coffeecup.com/html-editor/
Avatar billede badazz Novice
30. marts 2019 - 01:19 #2
Nu var det ikke en software løsning jeg var ude efter, men en webside løsning, hvor siderne kan redigeres direkte i html dokumentet, uden kendskab til kodesprog, og det skal være en offline løsning
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
30. marts 2019 - 08:41 #3
Avatar billede bvirk Guru
30. marts 2019 - 08:48 #4
Måske markdown - det er ikke HELT uden kendskab til lidt formatering men meget let hvis man blot skal bruge få stillistiske elementer.

Prøv her:
https://dillinger.io/

Rediger i venstre panel - slet evt til start så der kun er få 'koder'

# stor overskrivft
### lille overskrift

* liste punkt a
* liste punkt b

Gem så med export as - øverst lidt tilhøjre.
Avatar billede bvirk Guru
30. marts 2019 - 08:58 #5
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2019 - 11:47 #6
det skal være en webside løsning, og en offline løsning ? det modsiger jo sig selv
Avatar billede claes57 Ekspert
30. marts 2019 - 15:18 #7
SiteMagic er simpelt, kører uden database (hvis du vil), glimrende fra fx xampp på et lokal-net (der skal være noget til at afvikle php-koden)
https://sitemagic.org/
Meget hurtigt at lave nogle sider med info, og let at redigere i.