Avatar billede klavil Seniormester
30. marts 2019 - 23:30 Der er 4 kommentarer

2 bærbare med samme localhost men den ene kan ikke finde chromecast

har lige købt ny bærbar og har fået det problem at den nye ikke kan finde chromecast.
Den gamle kan sagtens finde den.
Det må have noget at gøre med at min googlekonto er den samme på begge computere? jeg har dog ingen ide om hvad jeg skal gøre for at ændre det. Jeg har prøvet at slukke den gamle computer og logge af min googlekonto men hjælper umiddelbart ikke?
håber nogen har en ide til hvordan det løses?
Avatar billede Slater Ekspert
30. marts 2019 - 23:43 #1
Det har ikke noget med det at gøre, nej. Jeg er ikke sikker på jeg forstår, hvorfor du mener det burde være et problem. Men Google-konti er beregnet til at bruges på flere enheder, og du kan sagtens se samme Chromecast fra flere enheder på samme konto.

Hvilket netværk er de på? Wi-fi? Er du helt sikker på de er på samme? Og husk der er forskel på 2,4 GHz og 5 GHz netværk, selvom mange nyere routere sender begge samtidig.
Avatar billede INK Ekspert
31. marts 2019 - 11:10 #2
Helt enig med #1.

Kan det tænkes du har to routere tilsluttet? Chromecast og PC skal være på samme kablede eller trådløse netværk (fra samme router, men gerne gennem switch eller extender)
Avatar billede klavil Seniormester
31. marts 2019 - 22:10 #3
hej
ja er sikker på de kører samme netværk både chromecast og computer.
Det virker også fint med den gamle computer men det er som om begge computere hedder det samme "Local host og samme nummer" og ved ikke om det kan være derfor den nye ikke vil finde chromecast.
Nu skal det så siges at imens jeg skriver her på den nye bærbar prøvede jeg lige igen, og det fungerer nu?
Ved så ikke om det kan være noget med at jeg kun er logget på den ene og den anden er slukket nu?
Avatar billede klavil Seniormester
15. august 2019 - 16:54 #4
En opdatering. Problemet har jeg ikke længere, da jeg kun bruger den ene bærbar nu. Er jeg på 5 GHz nettet som også min Chromecast er sat op til virker det "næsten" hver gang. Jeg tror så når den ikke kommer på at det er 5 GHz nettet fra routeren der er problemer med. Jeg har 2 accespoints også med 2,4 og 5 GHz og selv om 5GHz fra Eniig routeren ikke fungerer, så fungerer de to andre accespoints