03. april 2019 - 17:25 Der er 6 kommentarer

wordpad til pdf skabelon

Hej panel,

jeg får en wordpad ud af min win 10 og den ønsker jeg at kunne im/ex porterer direkte i en pdf skabelon, hvor jeg har brevhovede, logo mm, er der nogen her der har prøvet det ?
Avatar billede falster Ekspert
03. april 2019 - 21:20 #1
Lidt opklarende spm.:

Er det en fil fremstillet i det - temmelig primitive - skriveprogram WordPad, som du vil gøre til en "pdf-skabelon"?

Eller er det de omtalte elementer "brevhovede, logo mm", som du vil sætte ind i de pdf, som du fremstiller i fremtiden?

Og endelig: Hvad forstår du præcist ved en "pdf-skabelon"?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2019 - 01:57 #2
det kræver pdf creator software, som koster penge.
det var nemmere for dig om du satte skabelonen op i Word, of skrev din tekst, og så bare eksportere som PDF
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. april 2019 - 09:17 #3
En anden mulighed kunne også være, hvis du kan lidt webprogrammering at sammenstykke en php-fil, der importerer wordpad filen og så smider indholdet deraf ind i en pdf-fil, som du laver efterfølgende.

Til pdf-dokumenter har jeg gode erfaringer med (men der findes vist mange andre):
https://github.com/rospdf/pdf-php

Jeg har ingen erfaringer med wordpad, men mon ikke dette bibliotek ville kunne hjælpe dig?
https://github.com/PHPOffice/PHPWord
04. april 2019 - 09:39 #4
Jeg Har en Juniper tablet som bruges til nogle afsætnings data på mit arbejde, dem kan jeg så få ud som textfil, men ville gerne have en slags report ud af det , som så evt kunne mailes
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. april 2019 - 10:15 #5
Men du fortæller ikke så meget om, hvordan du forestiller dig en evt. arbejdsgang. Hvis du tænker at gøre det manuelt, så kan du vel bare trække dataene ind i et tekstbehandling, som allerede foreslået, og så sætte det op derinde. Det kunne fx være GoogleDocs, hvis du ikke kan installere programmer på enheden. Men hvis du vil have det automatiseret på en eller anden måde, skal du jo nok have fat i noget scripting af en slags, og så slipper du nok ikke udenom selv at skulle levere en form for programmering.
Avatar billede falster Ekspert
04. april 2019 - 12:11 #6
Hvis det drejer sig om at indsætte noget "fast" (logo mm.) i en pdf med dine tekstdata kan du opnå en del med stempelfunktionen.

Den er avanceret i nogle købeprogrammer, men der kan vist også findes nogle gratis, hvis man leder. F.eks.:

https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer

Men se i øvrigt #5 :-)